اظهارات وزیر کشور عراق درباره روند حفظ امنیت مرزها با ایران، ترکیه و سوریه

وزیر کشور عراق به تشریح آخرین وضعیت امنیت در مرزهای مشترک با همسایگان پرداخت و از احداث دیوار بتونی در مرز با سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ،عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق در گفتگو با شبکه العربیه اظهار داشت که مبارزه با مواد مخدر باید از طریق هماهنگی میان کشورهای همسایه صورت گیرد.

وی با اشاره به دستگیری یکی از قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر خاطر نشان کرد که عملیات‌هایی در دستورکار دستگاه‌های ذیربط  است که تا حد زیادی بر تجارت مواد مخدر  تاثیر خواهد گذاشت.

الشمری درباره آخرین وضعیت مرزهای عراق و ایران هم اظهار داشت که دولت عراق، با اختصاص یافتن 10 میلیارد دینار برای احداث پاسگاه‌های مرزی با جمهوری اسلامی ایران در مرز سلیمانیه موافقت کرده است.

وی افزود: نصب برج‌های دیدبانی را در مناطق مرزی با ایران در واسط، دیالی و میسان تکمیل کرده‌ایم.

الشمری به دو نشست خود با وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و موافقت با کنترل مرزهای دو کشور همسایه اشاره کرد.

وی در ادامه از احداث دیوار بتونی در مرز عراق و سوریه به طور 620 کیلومتر و نیز به ساخت 15 پاسگاه پلیس در مرز با ترکیه و تقویت نیروهای مرزبانی طی ماههای آینده خبر داد.

الشمری از افزایش شاخص امنیت در عراق خبر داد و گفت روند قرار گرفتن سلاح در انحصار دولت ادامه دارد و ما هرگز در برابر قانون شکنان و اخلالگران امنیت دست بسته نخواهیم بود.

وزیر کشور عراق درباره پرونده گروه تروریستی داعش هم خاطر نشان کرد که این گروهک تروریستی، مراکز اصلی و تمام مناطق تحت سیطره خود را از دست داده است. داعش به دنبال تهدید منافع و جان مردم عراق است و همکاری‌هایی علیه تروریسم از طریق تجهیز مرزها به ادوات و برخی سامانه‌های نظارتی وجود دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار