اعترافات یک عضو پ ک ک: با بالگردهای آمریکایی از سوریه به عراق منتقل می‌شدیم

یک عنصر گروه تروریستی پ ک ک با اشاره به ارتباط این گروه با آمریکا گفت: برای انتقال از منطقه‌ای به منطقه دیگر در سوریه و عراق از بالگردهای آمریکایی استفاده می‌کردیم.
- اخبار بین الملل -

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه ینی شفق با اشاره به مقابله نیروهای ترکیه با عناصر پ ک ک در گزارشی به ارتباط این عناصر با نیروهای آمریکایی پرداخته و آورده است: به موازات مقابله با عناصر پ ک ک، فرزندان و خانواده های افرادی که فریب خورده و به این گروه پیوسته اند برای اقناع و بازگرداندن آنها به کوه ها برده می شوند تا با آنها دیدار و گفتگو کنند.

در همین راستا برخی از عناصر پیوسته به پ ک ک از این گروه خارج و نزد خانواده هایشان بازمی گردند که یکی از از آنها گ.گ است.

وی که خود را تسلیم نیروهای امنیتی کرده اعترافاتی دارد که نشان می دهد نیروهای آمریکایی در همکاری و کمک به عناصر پ ک ک نقش فعالی دارند.

وی گفته که 8 سال در شمال سوریه در مناطقی همچون دریک، تل ابیض، رقه، طبقه، شدادی، حسکه و سیرین و نیز شمال عراق مانند قندیل فعالیت داشته است. این گروه برای اقدامات جدید در حال آماده شدن است.

این عضو سابق پ ک ک درباره روابط پ ک ک و آمریکا نیز گفته است: در دسامبر سال 2022 از سیرین به شدادی رفتیم و به همراه 25 نفر دیگر با یک فروند بالگرد شینوک آمریکایی به شمال عراق منتقل شدیم. فاصله مستقیم و هوایی بین دو نقطه 418 کیلومتر بود که با بالگرد طی کردیم. در این بالگرد، 2 خلبان و 2 تکنیسین آمریکایی حضور داشتند و فعالیت می کردند.

در شمال عراق با یک کامیون به قندیل رفتیم. در غاری که برای ما در نظر گرفته شده بود، دوشکای ضد هوایی، تیربار، کلاشنیکف و تفنگ های نارنجک انداز وجود داشت و همچنین به اندازه نیاز 2 سال مواد غذایی داشتیم. تجهیزاتی از جمله ماسک شیمیایی و 10 کپسول اکسیژن نیز در آنجا بود. 

رابطه آمریکا با عناصر پ ک ک از جمله موضوعات مورد اختلاف ترکیه با واشنگتن است و آ‌نکارا بارها از آمریکا خواسته که دست از حمایت پ ک ک و شاخه سوری آن برداشته و آنها را تجهیز نکند. آمریکا اما مدعی می شود که پ ک ک را گروه تروریستی دانسته و به آن کمک نمی کند اما به نیروهای دموکراتیک سوریه به دلیل مقابله با داعش و القاعده در این کشور کمک نظامی می کند.

دو سال پیش نیز مقامات عراقی با اشاره به همکاری آمریکا با داعش گفته بودند که نیروهای آمریکایی با استفاده از بالگردهای شینوک اقدام به جابجایی عناصر داعش می کنند.

«قاسم الکریطی» مسئول عملیاتی تیپ 41 حشد شعبی عراق در این خصوص گفته بود: دخالت‌های آمریکا در پرونده امنیتی علت اصلی افزایش حملات تروریست‌ها در مناطق مختلف به ویژه صلاح الدین، دیالی و کرکوک است. بالگردهای شینوک آمریکایی به تروریست‌ها در کوه‌ «مکحول» در استان صلاح الدین کمک می‌کنند و این رصد شده است. آمریکا به دنبال ادامه حملات تروریستی با هدف تداوم بی‌ثباتی عراق است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار