اعلام اسامی ساختمان‌های پرخطر به شهروندان تشویش اذهان عمومی نیست

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا، از جمله آتش‌سوزی ساختمان میدان رازی، اعلام اسامی ساختمان‌های پرخطر به شهروندان و وضعیت نوبت‌گیری اینترنتی ستاد معاینه فنی خودروها پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران در تالار اجلاس ساختمان شورای شهر تهران آغاز شد.

در ادامه جلسه 5 نفر از اعضای شورای شهر تهران تذکراتی را در موضوعات مختلف مطرح کردند.

شهردار تهران اسامی ساختمان‌های پرخطر را اطلاع‌رسانی کند

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته در یک انبار بزرگ موتورسیکلت و لاستیک اظهار کرد: این حریق در یک سوله 3 هزار متری شامل اقلام اشاره شده صورت گرفت و در خصوص این حریق باید مطالبی مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی در بازه‌های زمانی مختلف 5 مرتبه اخطار به مالک این ساختمان داده بود، گفت: متاسفانه مالک هیچ اعتنایی به اخطارهای ارائه شده نداشته است.

بابایی با اشاره به حضور 200 نفر از آتش‌نشانان در روز گذشته در محل حادثه تصریح کرد: این حادثه می‌توانست بحران‌زا شود به طوری که در طبق چهارم ساختمان مجاور که یک ساختمان مسکونی بود آتش سرایت کرده بود که با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشان از اتفاقات دیگر ممانعت به عمل آمد.

وی با طرح این سوال که تا کی قرار است شهردار تهران تنها به اخطار ساختمان‌های پرخطر و بحران‌زا اکتفا کند، گفت: شورای شهر تهران در سال 97 مصوبه‌ای را دارد که مربوط به این اینگونه ساختمان‌ها است که در این مصوبه به نحوه برخورد با چین ساختمان‌هایی تاکید شده که در ابتدا باید در خصوص چنین ساختمان‌هایی اخطار، مرحله دوم اطلاع‌رسانی، مرحله سوم درخواست قطع انشعابات و در مرحله چهارم و پایانی ساختمان پرخطر پلمب بشود و این سوال مطرح است که چرا شهرداری منطقه درخصوص این ساختمان درخواست قطع انشعاب نداده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران از شهرداران مناطق خواست که با جدیت موضوعات مرتبط با ساختمان‌های پرخطر را پیگیری کنند و تنها به اخطار اکتفا نکنند.

بابایی با اشاره به تعداد ساختمان‌های پرخطر در شهر تهران گفت: بیش از این تعداد این ساختمان‌ها 129 عدد بود که با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد آنها به 95 ساختمان رسیده است و جالب اینجاست که مالکین 95 ساختمان پرخطر هیچ توجهی به ایمن‌سازی و اخطارهای شهرداری ندارند و لذا از شهردار تهران درخواست می‌شود پیرو مصوبه شورا در سال 98 نسبت به اطلاع‌رسانی ساختمان‌های پرخطر به شهروندان اقدام کند و قطعا این مسئله تشویش اذهان عمومی نخواهد بود.

وی گفت: حق مردم است که مطلع شوند که در شهر تهران چه ساختمان‌های پرخطر و بحران‌زایی هستند تا از حضور در چنین ساختمان‌هایی امتناع کنند.

انتقاد عضو شورای شهر تهران به نحوه نوبت‌گیری غیرحضوری ستاد معاینه فنی خودروها

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از تسنیم، علی‌اصغر قائمی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی ستاد معاینه فنی خودرو گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و شاهد تسریع در فرآیند خدمت‌رسانی هستیم اما در این فرآیند دو مشکل جدی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان تهرانی برای گرفتن نوبت جهت مراجعه به مراکز معاینه فنی به دو روش حضوری و غیرحضوری (اینترنتی) اقدام می‌کنند گفت: قطعا مراجعه حضوری و نوبت‌گیری از این روش نیاز به وقت است و قاعدتا روش خوبی نیست و شهرداری نیز مایل به این روش نیست و نوبت‌گیری غیرحضوری و اینترنتی جهت مراجعه به مراکز معاینه فنی از هر جهت مناسب‌تر است و این مسئله می‌تواند در کاهش آلودگی هوا نیز موثر باشد.

عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در روش نوبت‌گیری اینترنتی و غیرحضوری زمانی که به سایت ستاد معاینه فنی مراجعه می‌شود؛ کاربر ملزم است که کلیه بدهی‌های مربوط به خودروی خود را پرداخت کند البته درست است که پرداخت بدهی جزء وظایف رانندگان است اما این مسئله مستند قانونی برای ارائه خدمات از سوی ستاد معاینه فنی نیست و متاسفانه ارائه خدمات معاینه فنی به پرداخت بدهی رانندگان منوط شده است و این مسئله درست نیست.

قائمی افزود: چنانچه این تکلیف از سوی رانندگان برداشته شود قطعا ما شاهد افزایش مراجعات و نوبت‌گیری از طریق اینترنتی و غیرحضوری خواهیم بود.

وی گفت: نکته و مشکل دیگری که در خصوص نوبت‌گیری غیرحضوری و اینترنتی در باب معاینه فنی وجود دارد این است که اطلاعات معاینه فنی خودروها 3 الی 4 هفته زمان می‌برد که در سامانه بارگذاری شود و همین امر باعث می‌شود که شهروندان و رانندگان در دیگر سامانه‌های شهرداری نتوانند از دریافت خدمات استفاده کنند چرا که این خدمات نیز منوط به بارگذاری اطلاعات معاینه فنی خودروها خواهد بود. امیدواریم این دو مشکل اساسی از سوی شهرداری تهران پیگیری و در نهایت مرتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در خصوص دو مشکل اشاره شده از سوی قائمی در ارتباط با معاینه فنی خودروها تصریح کرد: این مشکلات به سازمان فاوای شهرداری تهران بر می‌گردد و متاسفانه این سازمان هنوز به جای اصلی خود بازنگشته و ما همگی نسبت به این موارد گلایه داریم.

انتقاد عدم تحویل 630 ون تاکسی به شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکری در خصوص عدم تحویل 630 دستگاه ون به تاکسیرانی گفت: در بیست و هشتم آذرماه سال گذشته، آقای زاکانی شهردار تهران در مراسمی از رونمایی 630 دستگاه ون به تاکسیرانی خبر داد که این ون‌ها 12 نفره بودند و حتی شهرداری تهران سهم خود را درخصوص این تعداد ون در اختیار دستگاه‌های مربوطه و کارخانجات سازنده قرار داد.

وی گفت: متاسفانه با گذشت حدود 5 ماه از موعد واگذاری ون‌ تاکسی‌های اشاره شده هنوز این خودروها در اختیار شهرداری قرار نگرفته است و تقاضا می‌شود که شهرداری تهران این موضوع را به سرعت پیگیری و نتیجه آن را به اعضای شورای شهر تهران اطلاع‌رسانی کند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه در 22 فروردین امسال بنده تذکری را در خصوص شرکت کنترل ترافیک و وضعیت آن دادم و در نهایت قرار شد هیئتی از شورای شهر تهران و مدیران مربوطه تشکیل و ابعاد ادغام این شرکت بررسی شود.

وی گفت: در جلسه اشاره شده نیز که با حضور چند تن از اعضای شورا و مدیران مربوطه شهرداری برگزار شد به ابعاد مختلف این مسئله پرداخته شد و این موارد نیز به صورت مکتوب در اختیار شهرداری تهران قرار داده شد و قرار شد در مدت زمان سه روزه این موارد پاسخ داده شود.

تشکری هاشمی گفت: در عین حال فرصت دو هفته‌ای برای بررسی و پاسخگویی از سوی مدیران مربوطه درخصوص شرکت کنترل ترافیک قرار داده شد که تا به امروز 18 روز می‌گذرد و بنده از شهرداری تهران تقاضا دارم که این موضوع را نیز پیگیری و پاسخ لازم داده شود.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در خصوص تذکر مطرح شده از سوی تشکری هاشمی در ارتباط با وضعیت شرکت کنترل ترافیک و پاسخ به سوالات مطرح شده گفت: بنده این موضوع را از آقای فروزنده پیگیری کردم و معاون شهردار مطرح کرد که تعداد سوالات زیاد بوده و فرصت خواست. البته بنده نیز در پاسخ به درخواست آقای فروزنده گفتم این سوالات تشریحی نبوده که بخواهد این میزان زمان ببرد و علی‌القاعده از شهرداری تهران می‌خواهیم هرچه سریع‌تر نسبت به سوالات مطرح شده پاسخ خود را ارائه کند.

انتقاد سلیمانی به عدم پاسخگویی به تذکرات از سوی شهرداری

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از تسنیم، نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به نص صریح قانون شهرداری ها و تذکرات مطرح شده به شهردار تهران گفت: بنده در تاریخ‌های بیست و هشتم فروردین 1401، هشتم آبان 1401، بیستم دی‌ماه 1401 و بستم فروردین ماه سال جاری نسبت به وضعیت حمل و نقل به شهردار تهران تذکراتی را دادم.

وی افزود: در دهم اردیبهشت‌ماه نیز شهردار تهران صحبت‌هایی را در صحن شورا درخصوص وضعیت حمل و نقل مطرح کرد که بنده نیز پس از استماع صحبت‌های آقای شهردار در خصوص حمل و نقل بویژه تجهیز ناوگان اتوبوسرانی مطالبی را مطرح و سوالی را در این خصوص ارائه کردم.

سلیمانی ادامه داد: در همان جلسه آقای شهردار اعلام کرد که در مدت یک هفته به سوالات بنده در خصوص حمل و نقل پاسخ خواهم داد که با گذشت سه هفته هنوز هیچ پاسخی در این زمینه ارائه نشده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: با توجه به موضوعات مطرح شده بنده مجددا نسبت به پاسخگویی به سوالات خود به شهردار تهران تذکر می‌دهم و از هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز درخواست می‌شود که به صورت جدی این موضوع را پیگیری کند.

وی همچنین به بلوکه شدن 20 درصد از سهام شهرداری در بانک شهر اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز برای بار دوم تذکر می‌دهم که صورت مالی از سوی شهرداری در این خصوص به شورا ارائه شود.

سلیمانی به مدیریت تعارض منافع اشاره کرد و گفت: از معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران می‌خواهم که اسامی مشمول این مصوبه در شهرداری را به شورا ارسال کند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از تسنیم، مهدی چمران در خصوص تذکر مطرح شده از سوی نرجس سلیمانی گفت: بنده سوال شما را از طریق شهردار تهران پیگیری و کتبا آن را به شهردار ارسال کردم و انشاءالله هر چه سریع‌تر پاسخ به سوال شما در حوزه حمل و نقل ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته قرار بر این است که شهرداری تهران سوالات سایر اعضای شورای شهر تهران را نیز که ارسال شده را پاسخ دهد.

انتقاد عضو شورای شهر تهران به نصب عکس‌های کاریکاتوری در بیلبوردهای شهری

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از تسنیم، حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: با توجه به گرانی بلیط مشهد در بخش‌های اتوبوس‌، هواپیما، قطار و همچنین هزینه‌های اقامت و مواد غذایی،‌ بنده از تمام گروه های جهادی، آستان قدس رضوی و شهرداری تهران درخواست می‌کنم که دست به دست هم داده تا شرایطی را برای اعزام زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس را فراهم کنند تا شاهد حضور دختران و پسرانی که توان مالی برای زیارت را ندارند به مشهد داشته باشیم.

وی ادامه داد: اخیرا نیز سازمان زیباسازی در فضای شهری بیلبوردهایی را با مضمون احادیث و روایات و فرمایشات ائمه معصوم در سطح شهر تهران نصب کرده که کار بسیار خوبی است اما متاسفانه این احادیث با عکس‌های کاریکاتوری بوده و این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که عکس‌های کاریکاتوری به مراتب بیشتر به چشم می‌خورد تا احادیث و فرمایشات معصوم! انتظار ما این است که عکس‌های مناسب‌تری برای این مسائل در نظر گرفته شود.

کاشانی همچنین قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس را در لیگ برتر را تبریک گفت.

اراده‌ای برای تحویل سوله‌های بحران به سازمان مدیریت بحران وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از تسنیم، احمد صادقی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به عدم تحویل سوله‌های بحران از سوی سازمان ورزش به سازمان مدیریت بحران گفت: علیرغم اینکه آقای چمران در این خصوص تذکر داد و شهردار تهران نیز در این زمینه دستور داده اما هیچ تمایل و اراده‌ای برای تحویل سوله‌های بحران از سوی سازمان ورزش به سازمان مدیریت بحران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه آقایان توکلی‌زاده معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران  و باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در این زمینه وقت نمی‌گذارند و متاسفانه هیچ اراده‌ای برای تحویل سوله‌های بحران به سازمان مدیریت بحران وجود ندارد و تاکید ما این است که هر چه سریع‌تر این سوله‌ها واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در خصوص تذکر مطرح شده گفت: ما یک بار در شورای سوم اقدامی را انجام دادیم و یک به یک سوله‌های بحران را بازدید کردیم و در نهایت سوله‌ها را تحویل ستاد بحران دادیم و قاعدتاً باید دوباره این کار را انجام بدهیم.

وی افزود: البته امیدواریم شرایطی فراهم شود که واگذاری سوله‌های بحران به سازمان مدیریت بحران، شرایط ورزش بانوان نیز با همکاری سازمان ورزش در این سوله‌ها در زمان غیربحرانی انجام شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار