الحوثی: ائتلاف سعودی گام‌های ملموس بردارد

عضو شورای عالی سیاسی یمن خواستار اتخاذ گام‌های عملی از سوی ائتلاف سعودی شد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز جمعه اعلام کرد: هرگونه پیشرفت در روند رایزنی با ائتلاف سعودی منوط به برداشتن گام‌های عملی است.

وی افزود: رایزنی و مذاکره تا زمانی که گام‌های ملموسی در عرصه انسانی به عنوان اولویت ملت ما برداشته نشود، ثمری ندارد.

این درحالی است که «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز گذشته گفت: آمریکا به دنبال مانع تراشی در مسیر صلح یمن است و به دنبال حل پرونده های انسانی نیست.

وی افزود: به نفع ریاض و منطقه نیست که تحت فشارهای آمریکا قرار بگیرد. تن دادن به فشارها و تلاش‌های آمریکا موجب بی ثباتی و ویرانی خواهد شد.

درباره مذاکرات هم گفت: ما در جریان مذاکراتی که با میانجی گری عمان انجام شد بر حقوق ملتمان در آزادی و استقلال تاکید کردیم و اینکه توقف جنگ و پایان محاصره و نیز تحویل حقوق حق ملت ما است.

المشاط تصریح کرد: سالهای جنگ برای یمن و منطقه جز ویرانی و خرابی به بار نیاورده است و موجب بی ثباتی شده است.

از سوی دیگر «محمد العاطفی» وزیر دفاع دولت  نجات ملی یمن و نیز «محمد الغماری» رئیس ستاد ارتش یمن هم بیان کردند: تلاش‌های دشمن برای معرفی خود به عنوان کبوتر صلح برای رسیدن به راه حل جزیی همسو با اهدافش است و با وقایع میدانی همخوانی نداشته و محکوم به شکست است.

آنها در بیانیه مشترک به مناسبت عید فطر تاکید کردند: اگر تلاش‌های صلح شکست بخورد، گام‌های کوبنده تر از آنچه دشمنان تصور می‌کنند برداشته خواهد شد.

آنها ابراز امیدواری کردند که تلاش‌های عمان به سرانجام برسد.

العاطفی و الغماری در عین حال تاکید کردند: حاکمیت یمن و منابع و آزادی ملت آن خطوط قرمزی هستند که ما از آن به هر قیمتی دفاع خواهیم کرد.

همزمان «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن ضمن ابراز خوش بینی درباره موفقیت های تلاشهای عمان از تداوم رایزنی خبر داده و اعلام کرده بود: دست صنعا به سوی صلح دراز است.

 وی اولویت را موضوعات انسانی و توقف جنگ و رفع محاصره و پایان اشغالگری، آزادی اسیران و بازسازی عنوان کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار