امام جمعه ارومیه: بی‌عدالتی در مالیات صنوف برطرف شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی‌ گفت: رفع مشکلات موجود در حوزه فعالیتی اصناف نظیر عدالت مالیاتی و آشناسازی صنوف با احکام مرتبط باید جدی گرفته شود.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در همایش روز ملی اصناف در ارومیه اظهار داشت: روحیه انقلابی و ولایتمداری اصناف از ابتدای انقلاب تا امروز وجود داشته و در برهه‌های زمانی مختلف متبلور شده است.

وی افزود: کمک‌های اصناف در دوران انقلاب و دفاع مقدس برای تقویت جبهه اسلام، ایستادگی در برابر مزدوران و مقابله با تحریم‌ها، بی‌توجهی به اقدامات ضدانقلاب و همراهی با مردم و ولایت در تاریخ اصناف ایران به وفور وجود دارد و این امر باعث شده تا قشر اصناف به عنوان تاریخ سازان شناخته شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، فعالان بازار و اصناف را عاملان اصلی در آرامش روانی مردم دانست و گفت: در دوران اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که با وجود فراخوان و تهدیدات ضدانقلاب، بازار همچنان فعال بود و اصناف در برابر این تهدیدات به خوبی ایستادگی کردند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار رسیدگی به برخی مشکلات موجود در حوزه اصناف شد و ابراز داشت: بی‌عدالتی در مالیات صنوف موضوعی است که باید با جدیت پیگیری شده و در این زمینه عدالت واقعی رعایت شود.

قریشی گفت: همچنین فعالان بازار و صاحبان مشاغل باید با آداب اسلامی و احکام مرتبط با حوزه کاری خود آشنا شوند که این امر نیازمند ورود جدی دستگاه‌های مسئول است.

در این مراسم، رئیس اتاق اصناف ارومیه نیز در سخنانی با اشاره به فعالیت بیش از 29 هزار واحد صنفی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: حدود 25 هزار واحد صنفی بدون پروانه هم داریم که ساماندهی آن‌ها در دستور کار است.

پاسخ قالیباف به تذکر یک نماینده: نرخ مالیات 50 درصد از اصناف صفر استنحوه مشارکت و ثبت‌نام اصناف در طرح ملی کالابرگ الکترونیک اعلام شد

حسین همتی بیان داشت: انجام بازرسی‌های مستمر و بررسی وضعیت صنوف برای ارتباط بیستر و نیز رفع مشکلات انجام می‌شود که متخلفان به تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های ناظر ارجاع داده می‌شوند.

رشد اقتصادی آذربایجان‌غربی بالاتر از کشوری است

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ اظهار داشت: سال گذشته 43 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در آذربایجان‌غربی جذب شد که رقمی قابل توجه بود.

وی افزود: همچنین در سال گذشته 110 درصد پیش بینی‌های صورت گرفته در حوزه اشتغال، فرصت شغلی در آذربایجان‌غربی ایجاد و ثبت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: با تلاش‌های همه حوزه های اقتصادی استان به ویژه حوزه اصناف، نرخ بیکاری از 12.4 درصد در سال 1400 به 8.6 درصد در سال گذشته رسید.

وی ادامه داد: با این رقم، بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در بین استان‌ها داشتیم که این امر قابل افتخار است.

کرمی با اشاره به اینکه یک سری انتظارات از اصناف داشته و از امسال مسوول سازی را در اتحادیه‌ها در برنامه کاری خود داریم، گفت: در خیلی حوزه‌های اصناف اتفاقاتی می افتد که خوشایند نیست و البته باید توجه داشت که فقط برخی افراد سعی می‌کنند چهره اصناف را خراب کنند که خود اصناف باید مقابل این افراد بایستند.

در این مراسم،  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی هم با بیان اینکه سال گذشته 19 هزار و 200 مجوز صنفی در این استان صادر شد، گفت: با این رقم در رده دوم کشوری قرار گرفته‌ایم.

عبدالحمید سرتیپی افزود: طبق آخرین برآوردها، 6 درصد شغل‌های صنفی کشور در آذربایجان‌غربی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، مردمی‌ترین‌ نهاد اقتصادی، اصناف است، اظهار کرد: فعالیت شایسته فعالان این بخش می‌تواند در راستای توسعه کشور و ایجاد رضایتمندی روز افزون در بین مردم بسیار موثر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، گفت: با توجه به توسعه صورت گرفته در دنیا، هر قدر صنف‌های جدید و متناسب با نیازهای روز داشته باشیم، خدماتی که اصناف به مردم می‌دهند، با کیفیت بیشتر بوده و رضایت مردم را بیشتر خواهد کرد.

سرتیپی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع تجارت اضافه کرد: در راستای اجرای این سامانه، فرآیندهای علمی در حوزه توزیع و اصناف دنبال می‌شود و خود اصناف هم سعی خواهند کرد که در این شبکه‌ها عضو شوند.

به گفته وی، این امر می‌تواند تحلیل‌های دقیق را در خصوص شبکه توزیع ارائه داد و با تشخیص کمبودها، آنها را مدیریت کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار