امرار و معاش بیش از 50هزار نفر در بازارچه‌های مرزی کردستان

در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان بر برطرف کردن مشکلات این بازارچه‌ها با توجه به امرار و معاش و فعالیت بیش از 50هزار در این بازارچه‌ها تاکید شد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، حامد قادرزاده ظهر امروز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت:  باید زمینه لازم را برای فعالان اقتصادی فراهم کنیم چراکه در غیر این صورت این فعالان به مناطق دیگری جذب می‌‌شوند. یکی از عمده مشکلات کشور این است که افرادی که باید مالیات پرداخت کنند از دادن مالیات پرهیز می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل عدم وجود اطلاعات دقیق از بازار گاها قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود، متقارن با بازار نیست.

قادرزاده تصریح کرد: در کشور باید مسیر مالیاتی عوض شود چراکه مالیات راهی برای توزیع عادلانه درآمد در جامعه است نه ایجاد درآمد برای دولت.

رئیس سازمان صمت استان کردستان نیز در این جلسه به وضعیت حوزه صنعت و صادرات پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضردر سه بازارچه مرزی سیران‌بند بانه، خانم شیخان مریوان و مله‌خورد سروآباد استان، 50هزار و 666نفر در قالب 21هزار و 143 خانوار فعال هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در این سه بازارچه استان حدود 7.6 میلیون دلار واردات انجام شده است خاطرنشان کرد: 95نفر کارگزار از استان به عنوان موکل بازارچه‌های مرزی در سامانه جامع تجارت معرفی شده‌اند.

 فرماندار شهرستان مریوان نیز با بیان اینکه موفق شدیم بازارچه مرزی مریوان را از خانم شیخان به به‌رده‌ره‌شه منتقل کنیم، گفت: لازم است برای بعضی از تعرفه‌هایی که ویژه واردات در منطقه ما در نظر گرفته شده است، تجدید نظر انجام شود.

اسماعیل احمدی به مشکلات مرز باشماق اشاره و تصریح کرد: نیاز است تا پایشی در لیست فعالان اقتصادی مرز صورت بگیرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار