انتخاب رمز عبور ساده، زمینه ساز هک صفحات اینستاگرامی

رئیس پلیس فتا استان برای افزایش ضریب ایمنی صفحات اینستاگرامی و پیشگیری از آسیب های احتمالی و جبران ناپذیر به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: از انتخاب رمز عبور ساده، که زمینه ساز هک صفحات اینستاگرامی است پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: در بررسی پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا سراسر کشور، مشاهده گردیده که عدم آگاهی متناسب کاربران، انتخاب رمزهای ضعیف مثل انتخاب گذرواژه مشابه شماره تلفنی که از آن برای ثبت نام در اینستاگرام استفاده شده یا انتخاب رمزهای عبور کوتاه و همچنین فعال نکردن قابلیت احراز هویت دو مرحله ای از مهمترین دلایل دسترسی غیرمجاز مجرمین سایبری به اکانت های اینستاگرامی و نقض حریم خصوصی این افراد می باشد.


وی تصریح کرد: شاید به قاطعیت بتوان اعلام داشت که هک شبکه های اجتماعی به ویژه صفحات اینستاگرامی،یک اقدام فنی و دارای پیچیدگی های خاصی بوده و در اکثر موارد رعایت نکردن حداقلی تمهیدات امنیتی از سوی ادمین صفحه اینستاگرامی ،زمینه ساز دسترسی غیرمجاز افراد غیر شده است.


رئیس پلیس فتا استان بوشهر خاطرنشان کرد: در تعدادی از پرونده های تشکیل شده شاهد هستیم که بعد از هک اکانت اینستاگرامی، مجرمین سایبری در قالب هویت مجازی ادمین صفحه، از کاربرانی که در ارتباط با ادمین بوده اند به شیوه های مختلف همچون درخواست واریز وجه یا ارسال تصاویر شخصی، سوء استفاده کرده اند.


 قاسمی تاکید کرد: برای افزایش ضریب ایمنی صفحات اینستاگرامی و پیشگیری  از آسیب های احتمالی گاهی جبران ناپذیر در این حوزه، هم استانی های عزیز از رمز های عبور قوی و پیچیده که حداقل شامل 8 کارآکتر از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و حتی علائم خاص باشد استفاده نمایند و گذرواژهای قابل حدس را تغییر دهند.


این مقام انتظامی افزود: کاربران قابلیت تایید دو مرحله‌ای صفحه اینستاگرامی را فعال و دنبال کننده های ناشناس را مسدود کنند.


رئیس پلیس فتا استان بوشهر تاکید کرد: کاربران اینستاگرام مواظب لینک های جعلی صفحه لاگین اینستاگرام باشید، حساب کاربری خود را از حالت عمومی به خصوصی تبدیل کنید.


قاسمی عنوان کرد: به هویت مورد ادعای مخاطب درخواست کننده ارسال تصاویر، مشخصات خصوصی یا اقدام اقتصادی بانکی در فضای مجازی صرفا اکتفا نکرده و حتماٌ قبل از هر اقدام،تماس تلفنی با درخواست‌کننده برقرار، تا از هویت واقعی وی اطمینان حاصل شود.


به گزارش پایگاه خبری افشاگری  و به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی  توصیه کرد: با انتخاب رمز قوی و فعالسازی تایید دومرحله ای، امکان دسترسی افراد غیر را به حساب کاربری خود دشوار و سخت کرده و از هم استانی های گرانقدر درخواست دارم که قبل از هرگونه فعالیت در اینترنت و فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتیwww.cyberpolice.ir  مراجعه و از مطالب آموزشی و توصیه های پیشگیرانه مطلع و با یک آگاهی و اشراف مناسب به فعالیت اینترنتی مورد نیاز خود بپردازند.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار