انتقال همه دفاتر شبکه ام‌بی‌سی از لبنان به ریاض

روزنامه سعودی عکاظ از انتقال دفاتر شبکه «ام بی سی» در لبنان به ریاض خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، روزنامه عکاظ عربستان نوشت، به دنبال اظهارات جنجالی «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان گروه رسانه‌ای « ام بی سی» همه دفاتر خود را در لبنان به طور کامل می‌بندد و آنها را با همه تجهیزات به ریاض منتقل می‌کند.

روسیا الیوم نوشت: «ولید بن ابراهیم آل ابراهیم» رئیس هیئت مدیره گروه ام بی سی، سخنان جورج قرداحی را محکوم کرد و گفت:« این اظهارات اتهامات ضعیف علیه عربستان سعودی و امارات است».

وی افزود: «مواضع قرداحی بسیار تعجب برانگیز و کاملا غیرقابل قبول است و تنها بیانگر دیدگاه‌های سیاسی مغرضانه و انحرافی کسانی است که این مواضع را مطرح کردند و این مواضع نسبت به اصول ما و تقریباً مقابله روزانه ما با حملات تروریستی ناعادلانه است».

قرداحی به دلیل سخنانی که در برنامه تلویزیونی معروف «برلمان شعب» (پارلمان مردم) درباره لزوم توقف جنگ یمن مطرح کرد به شدت مورد انتقاد و هجمه برخی رسانه‌ها و شخصیتهای لبنانی و سعودی قرار گرفت.‎

 منابع لبنانی نزدیک به عربستان سعودی در بیروت گفتند که اظهارات قرداحی بعد از اظهاراتی که پیشتر «شربل وهبه» وزیر امور خارجه سابق لبنان علیه عربستان مطرح کرده بود، می تواند منجر به بروز یک بحران دیپلماتیک جدید با این کشور شود.

وزیر اطلاع رسانی لبنان قبلا درباره دیدگاه خود در خصوص جنگ یمن گفته بود: مردم یمن به کسی تجاوز نکرده‌اند، آنها فقط در برابر تجاوزات خارجی از خود دفاع می کنند و در منازل خود و مراسم‌های شادی و عزا در معرض بمباران قرار می‌گیرند. تجاوزی علیه یمن صورت گرفته و خسارت‌های زیادی به آنها وارد شده، این جنگ کاملاً بیهوده است و باید متوقف شود. انصارالله یمن در حال دفاع از خود و وطنش است. آیا انصارالله به جایی تجاوز کرده است؟

اما متاسفانه این موضع وزیر رسانه لبنان در بیروت به‌عنوان آزادی بیان در نظر گرفته نشده و برخی گروه‌های لبنانی بلافاصله کمپین سیاسی و رسانه‌ای علیه او به راه انداختند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار