انهدام شبکه داعشی در کرکوک

منابع عراقی از انهدام شبکه داعشی در کرکوک خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، فرمانده پلیس کرکوک از دستگیری یک تیم وابسته به داعش که در حادثه انفجار بازار «پنجا علی» دست داشت، خبر داد.

«کاوا غریب»، فرمانده پلیس کرکوک گفت که عناصر این تیم تروریستی در «الحویجه» و «جبل بور» دستگیر شده‌اند و شب گذشته شاهد درگیری با نیروهای پلیس بودیم.

پیش از این، پلیس کرکوک از دستگیری یک تیم تروریستی به سرکردگی یکی از فرماندهان برجسته داعش که قصد کارگذاشتن یک بسته انفجاری را داشتند خبر داده بود.

اداره پلیس کرکوک هم طی بیانیه ای اعلام کرد که همزمان با روز عید فطر یک تیم تروریستی که قصد کار گذاشتن بسته انفجاری را داشت، دستگیر شده است.

در میان اعضای این تیم تروریستی یک سرکرده   داعش وجود دارد و دستگیر شدگان پس از اعتراف به جنایت های خود و کشف و ضبط سلاح هایشان، هم اکنون در اختیار مراجع قانونی گرفته اند.

برکناری فرمانده نیروهای ویژه عراق

«محمد الشیاع السودانی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تصمیم به عزل فرمانده نیروهای ویژه این کشور به دلیل فرار «سعد کمبش» رئیس اسبق اوقاف سنی عراق، از مرکز پلیس «کراده مریم» گرفت.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیر عراق، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، روز پنجشنبه جلسه مهم امنیتی در ستاد عملیات مشترک را با حضور وزیر کشور و فرماندهان ارشد امنیتی برگزار کرد.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، تحولات کلی امنیتی عراق پیگیری شد.

السودانی موضوع فرار سعد کمبش، رئیس سابق اوقاف اهل سنت را مورد بررسی قرار داد و در پی این حادثه و بر اساس گزارشی از جزئیات فرار، تصمیم گرفت «حامد الزهیری» فرمانده نیروهای ویژه عراق را عزل کند.

این عزل به دلیل ضعف در اقدامات انجام شده در این زمینه بود.

السودانی همچنین دستور محاکمه و مجازات تمامی متخلفان این حادثه و ارزیابی مجدد عملکرد دستگاه های امنیتی عراق را صادر کرد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستور بستن بازداشتگاه مرکز پلیس کراده مریم در داخل منطقه سبز را که حادثه فرار در آن رخ داد، صادر کرد.

این درحالی است که «سعد کمبش» رئیس اسبق وقف سنی که چند روز پیش به طرز مبهمی از بازداشتگاهی در بغداد فرار کرده بود، در عملیاتی ویژه تحت نظارت «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور، در شهر موصل دستگیر شد.

« عبدالامیر الشمری»، وزیر کشور عراق روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروی ویژه ای از وزارت کشور، متهم فراری به نام سعد کمبش، مدیر اسبق وقف سنی عراق را در شهر موصل دستگیر کرد.

 سعد کمبش، مدیر اسبق وقف سنی عراق، پیش از این از مرکز پلیس کراده مریم در منطقه الخضراء که در آن بازداشت بود، در شرایط مبهمی فرار کرد. نیروهای امنیتی 21 مارس 2023، سعد کمبش را در دیالی بازداشت کرده بودند. سعد کمبش به تخلفات مالی و ایراد خسارت به بیت المال متهم است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار