هندبال قهرمانی زنان آسیا - اردن

ایران - ژاپن؛ سختی از همین گام اول آغاز شد/ غیبت تیم پرسابقه

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از فردا در حالی در اردن آغاز می شود که تیم ایران در اولین گام به مصاف تیم ژاپن خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا فردا چهارشنبه ۲۴ شهریورماه با حضور ۱۱ تیم در دو گروه در اردن آغاز می‌شود و تیم بانوان کشورمان برای هفتمین بار در این رویداد حاضر می‌شود.


تیم ایران در این دوره در گروه دوم قرار دارد. گروه بندی این مسابقات به این ترتیب است:


گروه اول: کره جنوبی، قزاقستان، سنگاپور، ازبکستان، هنگ کنگ


گروه دوم: ایران، ژاپن، سوریه، کویت، فلسطین، اردن


این رقابت‌ها انتخابی مسابقات قهرمانی جهان است و ابتدا قرار بود به میزبانی کشور کره جنوبی برگزار شود که با انصراف این کشور به دلیل مخالفت کشورش با شرایط کرونایی جهان و قاره آسیا، اردن به عنوان میزبان معرفی شد.


پیش از این برای حضور در این رقابت‌ها ۱۲ تیم ثبت نام کرده بودند که چند هفته قبل دو کشور افغانستان و هند به دلیل شرایطی سیاسی و کرونا از حضور در این رقابت‌ها کناره گیری کردند و دو کشور سوریه و فلسطین جایگزین آنها شدند و هر دوی این تیم‌ها به گروه B افزوده شده و هم گروه تیم ملی کشورمان شدند.


چند روز پس از آن کنفدراسیون هندبال آسیا برنامه مسابقات را هم تغییر داد، طوری که ایران قرار بود به ترتیب در گروه خود از روز چهارشنبه با کشورهای کویت، ژاپن و فلسطین مسابقه دهد اما در نهایت تیم ایران در روز چهارشنبه هفته جاری برابر تیم قدرتمند ژاپن قرار خواهد گرفت.


در این رقابت‌ها تیم چین که در هر ۱۷ دوره قبل در مسابقات حاضر بوده و ۱۰ مدال نقره و شش برنز در کارنامه خود ثبت کرده غایب بزرگ مسابقات است. تیم سوریه برای دومین بار و بعد از سال‌ها و فلسطین برای اولین بار در مسابقات حاضر هستند و این مسئله می‌تواند شانس ایران را برای صعود به دور بعد یا کسب سهمیه بازی‌های جهانی افزایش دهد.


کره جنوبی که پیش از این میزبان این رویداد بود با ۱۴ طلا و دو نقره و یک برنز بهترین تیم هندبال بانوان قاره آسیاست و قطعاً برای کسب طلای دیگری پا به میدان گذاشته است. تیم ژاپن را می‌تواند بعد از این تیم بهترین تیم حاضر در مسابقات دانست که در اولین گام هم برابر تیم ایران قرار می‌گیرد و شاید سخت‌ترین مسابقه تیم ایران این بازی باشد.


ایران در سابقه حضور خود رتبه‌ای بهتر از ششمی نداشته است. ۲۰۰۸( هفتم)، ۲۰۱۰ (هشتم)، ۲۰۱۲( نهم)، ۲۰۱۵( ششم)، ۲۰۱۷( هفتم)، ۲۰۱۸( هفتم) عناوین تیم هندبال کشورمان بوده است.


تیم ملی هندبال بانوان ایران امیدوار است با این افزایش تعداد سهمیه‌ها برای اولین بار در تاریخ این رشته سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورد و دست به یک کار تاریخی بزند. قطعاً حضور دختران ایران در مسابقات قهرمانی جهان می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفت هندبال بانوان را در کشور فراهم کند.


رزمگر مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان معتقد است: «امیدوارم که تیم ملی هندبال زنان ایران بتواند در رشته‌های توپی زنان برای اولین بار جهانی و تاریخ ساز شود و این باب را برای سایر رشته‌های توپی مانند بسکتبال، والیبال و فوتبال بازی کند.»


خدیجه قانع مربی با سابقه تیم ملی هندبال کشورمان هم در گفتگو با مهر با بیان اینکه کار تیم ایران با توجه به کاهش تعداد سهمیه‌ها سخت‌تر شده است و امیدوار است شاگردانش بتوانند برای اولین دست به یک تاریخی زده و راهی مسابقات جهانی شوند. وی معتقد است «با توجه به اینکه کشورهای عربی حضور چندانی در مسابقات قهرمانی آسیا نداشته‌اند شناخت زیادی روی آنها نداریم. هرچند در اولین گام به مصاف رقیب قدرتمندی چون ژاپن می‌رویم اما امیدواریم از این فرصت استفاده کرده بتوانیم بازی‌های تیم‌های مقابل را آنالیز کنیم تا بهتر برابر آنها ظاهر شویم. اگر بتوانیم به عنوان تیم دوم گروه راهی دور بعد شویم کار بزرگی صورت گرفته است.»


بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان در اسپانیا برگزار خواهد شد. در کنگره جهانی این رشته مصوب شد تا برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان در بخش زنان به جای ۲۴ تیم ۳۲ تیم حاضر شوند. به این واسطه سهمیه برخی از قاره‌ها برای حضور نمایندگان شأن در این رویداد بیشتر شد از جمله آسیا که این سهمیه از چهار به عدد شش افزایش یافت. اما با کاهش تعداد تیم‌ها از ۱۲ به ۱۱ این سهمیه‌ها به ۵ تقلیل یافت.


چهارشنبه ۲۴ شهریور- ساعت ۱۵:
ایران - ژاپن


پنجشنبه ۲۵ شهریور- ساعت ۱۵:
کویت – ایران


شنبه ۲۷ شهریور- ساعت ۹:
ایران – فلسطین


یکشنبه ۲۸ شهریور- ساعت ۱۷:
ایران – اردن


سه شنبه ۳۰ شهریور- ساعت ۱۵:
سوریه - ایران


هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۴ شهریور تا سوم مهرماه به میزبانی اردن برگزار می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار