بارش برف در کهگیلویه و بویراحمد به نیم متر رسید/ اختلال در برقراری تماس تلفن‌های همراه

بارش برف در شهرستان‌های سردسیری کهگیلویه و بویراحمد به 50 سانتی متر و در جاده سی سخت به پادنا به بیش از 3 متر رسیده است.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، بارش شدید برف و باران از شب گذشته تاکنون میهمان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها شده و طبق اعلام سازمان هواشناسی میزان برف در شهرستان‌های سردسیری به بیش از نیم متر رسیده و سبب اختلال در خدمات دهی شده است.

به گفته سخنگوی شرکت مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد بارش شدید برف سبب اختلال و قطعی 148 ایستگاه موبایل در این استان شده است.

سیدداود موسوی منش این را هم گفت که هم اکنون ایستگاه‌های تلفن همراه شهر یاسوج با ژنراتورهای اضطراری در مراکز ولیعصر، فجر و شهید سلیمانی اکبرآباد به صورت موقت در حالت اتصال هستند.

 وی خاطرنشان کرد: گروه‌های عملیاتی به محض وصل شدن برق در کمترین زمان ممکن ایستگاه‌های تلفن همراه خاموش را وارد مدار می‌کنند و البته وضعیت ارتباطات در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، باشت، چرام، بهمئی و لنده مطلوب بوده و هیچ گونه قطعی ارتباط در این مناطق وجود ندارد.

اعلام میزان بارش‌ها و خوشحالی کشاورزای

اعلام میزان بارندگی‌های اخیر توسط هواشناسی خوشحالی کشاورزان را به همراه داشته است تا جایی که میزان بارش برف 50 سانتی متر اعلام شده است.

کارشناس هواشناسی با اعلام میزان بارش برف در برخی مناطق استان تا ساعت 9 و 30 دقیقه امروز سه شنبه 20 دی افزود: در منطقه دمچنار شهرستان مارگون 50 سانتیمتر برف باریده است.

ولی بهره مند بیان کرد: در سطح شهر یاسوج حدود 18 سانتیمتر، کاکان 40 سانتیمتر، شهر سی سخت 33 سانتیمتر، مارگون 33 سانتیمتر، شهر قلعه رئیسی 5 سانتیمتر، شهر پاتاوه 8.5 سانتیمتر، وزگ 30 سانتیمتر و در منطقه ستنگان12 سانتیمتر برف بارید.

بهره مند بیان کرد: این سامانه تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد و احتمال ناپایداری وجود دارد.

به گفته وی میزان بارش ذر آبده گاه 86، بوستان 52، دمچنار زی زی 50 برف 50cm، سرآسیاب یوسفی 50، سرفاریاب 47 ، باشت 46 ، ستنگان 45 برف 12cm ، یاسوج فرودگاه 43.9 برف 18cm ، دژسلیمان 41 ، جاورده 39 ، منصورخانی کاکان 38 میلیمتر باران، دیل 37 ، سوق 36 ، دهدشت 35.1، ماهور باشت 35 ، امامزاده جعفر 33.5، سی سخت 33 برف 13cm ، چرام 33 ،مارگون 33 برف 33cm ، دوگنبدان 32.5 ، لنده 30، وزگ 30 برف 30cm ،چیتاب 29 برف 8.5cm ، قلعه رئیسی 28.5 میلیمتر ، لیکک 23.2 ، پاتاوه 13 میلیمتر و 8.5 سانتی‌متر برف باریده است.

جایگاه‌های عرضه سوخت آماده ارائه خدمات

جایگاه‌های سوخت در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد برف روبی و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیرعامل پخش فراورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود بارش برف سنگین و اختلال در تردد، از ابتدای امروز با همکاری شهرداری‌ها، ورودی و خروجی جایگاه‌های سوخت برف روبی و پاکسازی شده است.

سالار خشایی افزود: با توجه به توصیه ستاد مدیریت بحران مبنی بر ورود سامانه بارشی و احتمال اختلال در تردد خودروهای حمل سوخت، از هفته گذشته، سوخت مود نیاز ذخیره سازی شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کار سوخت گیری خودروها در جایگاه‌های عرضه سوخت با سهولت در حال انجام است.

امداد رسانی به مسافران گرفتار در جاده سرفاریاب

با تلاش نیرو‌های امدادی 50 خودروی گرفتار در برف در جاده باغچه - سادات، سرفاریاب رهاسازی شد.همزمان با بارش شدید برف و باران در استان، تردد در جاده باغچه-سادات سرفاریاب نیز مختل و مسافران و خودرو‌ها در این مسیر برفگیر شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چرام گفت: نجات گران هلال احمر به همراه امدادگران جاده‌ای در ساعات اولیه بارش وارد عمل شدند و به مسافران و خودرو‌های گرفتار در برف امدادرسانی کردند.

علمدار دستور افزود: در این عملیات امداد رسانی که از ساعت 21 دیشب آغاز شد بیش از 50 خودرو و دهها مسافر گرفتار در برف رها سازی، و تعدادی از مسافران نیز با همکاری دهیار روستای رودخانه در این روستا اسکان داده شدند.

دستور اضافه کرد: در این عملیات که تا ساعت 3 بامداد امروز به طول انجامید، سه گروه از امدادگران هلال احمر شهرستان چرام علاوه بر خدمت رسانی، 40 تخته پتو و بسته‌های مواد غذایی نیز بین مسافران گرفتار در برف توزیع کردند.

فرماندار شهرستان چرام نیز با حضور در این مسیر گفت: برای سهولت در امداد و خدمات رسانی، جمعیت هلال احمر، نیرو‌های امدادی و راهداری و دهیاران منطقه سادات در همان ساعات اولیه بارش سازماندهی شدند.

عبدالرحمان توفیقیان افزود: با حضور به موقع و تلاش گروههای امدادی خودرو‌های گرفتار رهاسازی و مسافران جا مانده در این مسیر با پاکسازی جاده به مسیر خود ادامه دادند.

توفیقیان افزود: با توجه به کولاک شدید و نبود دید کافی در جاده باغچه - سادات، سرفاریاب مسافران از تردد در این محور خودداری و خودرو‌ها نیز از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بنا به اعلام مدیریت ستاد بحران استانداری و با توجه به بارش برف، برودت هوا، لغزندگی معابر و نامناسب بودن وضعیت تردد مدارس بخش سرفاریاب امروز سه شنبه تعطیل است.

تردد روان در جاده‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با وجود بارش شدید برف، تردد در راه‌های اصلی این استان روان است گفت: بارش برف راه‌های مواصلاتی تمام روستاهای برف‌گیر بویراحمد، دنا و مارگون را مسدود کرد

عابد محمدی اظهار داشت: با وجود بارش شدید برف در مناطق سردسیری و باران در مناطق گرمسیری از شب گذشته تاکنون، جاده‌های اصلی باز است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل بی توجهی یک راننده هم اکنون تردد در بخشی از جاده یاسوج به اصفهان قفل شده است، عنوان کرد: پلیس و راهداری در محل حضور دارند و امیدوارم به‌زودی مشکل رفع شود.

محمدی خاطرنشان کرد: ارتباط تمام روستاهای برف‌گیر به‌ویژه در شهرستان‌های سردسیری شامل بویراحمد، دنا و مارگون قطع است که به محض پایان بارش عملیات بازگشایی جاده این روستاها آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت: در زمان بارش‌ها اولویت بازگشایی با راه‌های اصلی است.

محمدی خاطرنشان کرد: 200 راهدار در قالب 28 اکیپ فعال با 100 دستگاه ماشین آلات و20 راهدارخانه مشغول راهداری زمستانه هستند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار