بازداشت منتشر کننده‌ی فایل صوتی سپاه پاسداران راست یا دروغ؟

یک کانال تلگرامی اصولگرا به نام افشاگری مدعی شده که «متهم اصلی انتشار فایل صوتی محرمانه فرماندهان سپاه» در مورد پرونده فساد هولدینگ یاس، بازداشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از ذاکرنیوز، حسن حیدری خبرنگار سیاسی/ این کانال مدعی شده که شخصی به نام «محمد ق…» که مدیر تصفیه‌ی یاس و «مورد اعتماد سعید محمد» در پرونده یاس بود، متهم به انتشار این فایل صوتی بوده و همینطور او «پشت پرده بسیاری از اسنادی بوده که فعالان به اصطلاح عدالتخواه طی سالیان اخیر از پرونده‌های مالی نیروهای مسلح منتشر می‌کردند».

علی قلهکی فعال رسانه‌ای نزدیک به سعید محمد می‌گوید کسانی که زخم خورده پرونده هولدینگ یاس هستند دشمنان سعید محمد هستند و با این رفتارها به دنبال ضربه زدن به بدنه‌ی رای او هستند. همچنین او تحلیل‌هایی به صحبت‌های سردار جوانی دارد که پشتوانه اتفاقاتی در سال ۹۳ و ۹۵ افتاد اشاره می‌کند. او مصاحبه رمضان شریف را هم به نوعی دلجویی از محمد عنوان کرد.

به گزارش  ذاکرنیوز، سعید محمد چهره جوان در لباس نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است که از آخرین روزهای سال گذشته تا به امروز که در سالی جدید قرار داریم، تبدیل به یک چهره‌ی جنجالی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده است. چند روز پیش سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در خبری با استعفای سعید محمد موافقت و سردار سیدحسین هوشی‌سادات را به جای او انتخاب کرد. بلافاصله شایع شد که او سعید محمد را برکنار کرده است. پس از آن محمد گفت که به دلیل شرکت در انتخابات ریاست جمهوری استعفا داده است. بعد از این اتفاقات تا حدودی بازی برای سعید محمد -که از او بعنوان یک چهره جوان انقلابی نام برده می‌شد- به طور محسوسی تغییر کرد. ابتدا حمیدرضا ترقی در گفتگو با ایسنا در خبری جنجالی گفت سعید محمد جایی در سبد اصولگرایان برای انتخابات ندارد و مهم‌ترین نکته در تغییر ریاست قرارگاه خاتم‌الانبیا تخلفاتی بود که باعث شد او از این سمت کنار برود. این سخنان خیلی فوری توسط سعید محمد تکذیب شده و تاکید شد که خروج او از قرارگاه به دلیل حضور در انتخابات ۱۴۰۰ اتفاق افتاده است.

فرمانده پیشین قرارگاه خاتم که تا پیش از حضور جدی در صحنه انتخابات یک چهره کاملا ناشناخته بود،یک فعال اصولگرا چندی پیش مدعی شده بود که پرونده‌ی تخلفات مالی عیسی شریفی، معاون شهردار در زمان قالیباف هم توسط سعید محمد جمع و آشکار شده است و ارتباط خوبی با قالیباف ندارد و بنظر می‌رسید که این نامزد انتخابات با افشای تخلفات عیسی شریفی بدنبال ۱۴۰۰ باشد. خبر عیسی شریفی یک زلزله سیاسی در میان نیروهای نظامی و تحلیلگران سیاسی ایجاد کرد. 

شریفی بعدها به دلیل همان تخلفاتی که مشخص شد به زندان محکوم شد و طرفداران طیف سعید محمد از این که احتمالا با محکومیت عیشی شریفی احتمال رد صلاحیت قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ قوت خواهد گرفت خوشحال بودند. جریان این بازی کاملا به نفع سعید محمد بود که در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ سردار  یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: «سپاه از سعید محمد و هیچ یک از کاندیداهای نظامی حمایت نخواهد کرد. سپاه به جدّ با ورود پاسداران و از جمله ایشان به عرصه انتخابات بدون طی مراحل و فرآیندهای قانونی تعریف شده مخالف است. اتفاقاً منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.» مصاحبه‌ای که به نوعی بازی را برای سعید محمد به شکلی دیگر تغییر داد و باعث ایجاد حاشیه‌هایی علیه او شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار