بانک آلمانی دسترسی به سرمایه مشتریان در روسیه را از دست داد

رویترز روز دوشنبه با استناد به یادداشتی گزارش داد که دویچه بانک آلمان به مشتریان خود اعلام کرده است که دیگر نمی‌تواند دسترسی کامل آن‌ها را به سهام خود در روسیه، تضمین کند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری تاس، رویترز روز دوشنبه با استناد به یادداشتی گزارش داد که دویچه بانک آلمان به مشتریان خود اعلام کرده است که دیگر نمی‌تواند دسترسی کامل آن‌ها را به سهام خود در روسیه، تضمین کند.

بر اساس این گزارش، بزرگترین بانک آلمان از کمبود سهامی خبر داد که رسیدهای سپرده گذاری (DR) مشتریان این بانک را تضمین می‌کردند.

این بانک قبل از جنگ اوکراین رسیدهای سپرده‌گذاری را صادر کرده بود و یک بانک سپرده‌گذاری متفاوت در روسیه از آن‌ها نگهداری می‌کرد.

 دویچه بانک این کسری سهام را به تصمیم مسکو نسبت داد که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد برخی از رسیدها را به سهام محلی تبدیل کنند.

بر اساس این گزارش، تبدیل سهام بدون "مشارکت یا نظارت" بانک آلمانی انجام شده است و دویچه بانک نتوانسته است سهام شرکت‌ها را با رسیدهای سپرده گذاری تطبیق دهد.

رویترز به نقل از دو منبع آگاه خطاب به سرمایه گذارانی که همچنان رسیدهای سرمایه‌گذاری روسیه را در اختیار دارند، هشدار داد که دویچه بانک اولین بانک بزرگی است که به طور رسمی به دارندگان رسید سپرده گذاری اطلاع می دهد که ممکن است دقیقاً به تمام سهامی که در اختیار داشتند دسترسی نداشته باشند.

رسیدهای سپرده گذاری گواهی هایی هستند که توسط یک بانک به نمایندگی از سهام یک شرکت خارجی معامله شده در بورس اوراق بهادار داخلی صادر می شود.

مبادله رسیدهای سپرده گذاری با سهام شرکت روسی اولین گام به سوی تلاش برای بازیابی پول آنها است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار