برای نجات دریاچه ارومیه در سال 80 دست به دامن رهبری شدیم

معاون رئیس جمهور گفت: من بارها نامه نوشته و خطر خشکی دریاچه را اعلام کردم ولی به من گفتند که آسوده بخوابید، در دهه ۸۰ دست به دامن رهبری شدیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عیسی کلانتری امروز در شورای اداری استان آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور و هیات همراه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان یک آذری از شما به عنوان رئیس جمهور به خاطر نجات دو استان از غول نمک و طوفان‌های نمکی تشکر کنیم. 

وی با بیان اینکه سال ۷۶ گفتند که دریاچه به علت سدسازی و برداشت خشک می‌شود و همایشی گذاشته شد و اعلام کردند که دریاچه راه‌آهن را از شدت آب تخریب می‌کند، تصریح کرد: من بارها نامه نوشته و خطر خشکی دریاچه را اعلام کردم ولی به من گفتند که آسوده بخوابید و در دهه ۸۰ دست به دامن رهبری شدیم و ایشان دستور دادند که دولت اقدام کند ولی دولت هر فرد حامی دریاچه را گسیل زندان کرد و مردی از کویر آمد و در احیای دریاچه حرکت کرد. 

وی افزود: در دهه ۹۰ مردی از کویر آمد و دیدیم که کویری‌ها بد نیستند چراکه رئیس جمهور در پاسخ به سوال دختر بچه ارومیه‌ای گفت که اولین مصوبه در مورد دریاچه خواهد بود. 

کلانتری گفت: من رئیس جمهور را از 30 سال پیش می‌شناختم ولی با چشم خود دیدم که اولین مصوبه خود را احیای دریاچه گذاشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار