برخورد نظامیان روسیه با خودورهای آمریکایی در سوریه

به گزارش معاون رئیس مرکز آشتی نیروهای متخاصم در سوریه، پلیس نظامی روسیه از حرکت کاروانی از نیروهای ائتلاف آمریکایی متشکل از 6 خودروی جنگی برادلی و دو وانت حامل تجهیزات در استان حسکه سوریه جلوگیری کرد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، سرلشکر "یوری پوپوف" معاون رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در جمهوری عربی سوریه در یک نشست خبری اعلام کرد که روز گذشته پلیس نظامی روسیه راه عبور یک کاروان از تجهیزات نظامی ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضدتروریستی به سرکردگی آمریکا را مسدود کرد.

به گفته او، این حادثه در منطقه روستایی در استان حسکه رخ داد و  یک واحد پلیس گشت نظامی نیروهای مسلح روسیه راه عبور یک ستون غیرمتعارض از نیروهای ائتلاف بین‌المللی متشکل از شش خودروی جنگی پیاده نظام بردلی و دو دستگاه وانت حامل تجهیزات نظامی را مسدود کرد. 

این مقام نظامی روس افزود، این کاروان از نیروهای ائتلاف بعد از متوقف شدن، دور زده و در جهت مخالف حرکت کرد.

معاون مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه همچنین یادآور شد که طی 24 ساعت گذشته در منطقه کاهش تنش ادلب، دو حمله به مواضع نیروهای دولتی سوریه از سوی گروه "جبهه النصره" مستقر در استان ادلب ثبت شده است.

پوپوف افزود: «نیروهای هوا-فضای روسیه همچنین به دو محل استقرار نیروهای تروریستی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق صعب العبور رشته کوه العمر در استان حمص پنهان شده بودند، حمله کرده و آنها را هدف قرار دادند».

به گفته او در نتیجه این درگیری‌ ها، حداقل 6 نیروی تروریستی کشته شده و همچنین یک انبار مهمات و مواد منفجره منهدم شد.

روز چهارشنبه نیز سرلشکر پوپوف گزارش داده بود که نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده، 10 بار حریم هوایی سوریه را با دو فروند جنگنده F-15، دو جنگنده Typhoon و سه هواپیمای تهاجمی A-10 Thunderbolt نقض کردند.  به گفته وی، همچنین هفت مورد نقض پروتکل‌های عدم تعارض مربوط به 9 دسامبر 2019 مربوط به پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بدون هماهنگی با طرف روسی در طول یک شبانه روز ثبت شد.

پرواز خطرناک پهپاد ائتلاف آمریکایی در نزدیکی سوخوی روسیه بر فراز سوریه9 حمله ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به مناطق مختلف صنعاءارتش سوریه حملات تروریست‌های «تحریرالشام» در حومه حلب و ادلب را دفع کرد

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار