برگزاری کارگاه اظهارنامه‌های مالیاتی

انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه الزهرا (س) با همکاری انجمن علمی دانشجویی کارآفرینی، کارگاه اظهارنامه های مالیاتی را برگزار می کند.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، اظهارنامه مالیاتی، کارنامه عملکرد مالی شخص حقیقی یا حقوقی مشمول پرداخت مالیات را مشخص می کند و در آن، رویدادهای مالی به ترتیب وقوع، مستند بر مدارک و ادله قانونی، درج شده است.


مالیات هایی که توسط دولت ها اخذ می‌شود به طور کلی به دو دسته مالیات مستقیم و غیرمستقیم تقسیم بندی می شود. مالیات های مستقیم نیز به نوبه خود دارای تقسیم بندی هایی بوده که یکی از انواع آن، مالیات بر درآمد است که براساس آن، مودیان مالیاتی باید در پایان هر سال مالی با ثبت نام و ارسال اظهارنامه مالیاتی، میزان درآمد، سود، زیان، هزینه ها و ... خود را به اطلاع سازمان امور مالیاتی کشور برسانند.


اظهارنامه مالیاتی، یک فرم تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور بوده که مودیان مالیاتی باید هر ساله اطلاعات مالی خود را در آن وارد کرده و برای ارسال آن به اداره مالیات اقدام کنند. اصولا، سازمان امور مالیاتی کشور، براساس این اظهارنامه های مالیاتی، مالیات مودیان را تعیین کرده مگر آنکه خلاف واقع بودن اظهارات مودیان مالیاتی برای سازمان احراز شود.


این دوره با تدریس دکتر شیدا نایب محسنی، روز چهارشنبه هفتم مهرماه، ساعت ۹ الی ۱۱، به صورت آنلاین برگزار می‌شود.


علاقه‌مندان می توانند جهت ثبت‌نام از طریق صفحه اینستاگرام Alzahra_accounting @ و شناسه admfrj_۱۴۰۰@ اقدام کنند.



انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار