بزرگ‌ترین پارک مالیاتی کشور در سلطانیه افتتاح شد

بزرگ‌ترین پارک مالیاتی کشور در سلطانیه با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، در آستانه هفته درختکاری و منابع طبیعی با حضور داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور و تعدادی از مدیران و مسئولان ارشد استانی، فاز نخست بوستان هفت هکتاری مالیات از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان سلطانیه در استان زنجان افتتاح شد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور هدف از نام‌گذاری این بوستان را توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت مالیات دانست و اظهار داشت: نام‌گذاری خیابان‌ها، معابر و پارک‌های شهری به نام مالیات علاوه بر فرهنگ‌سازی مالیاتی، مؤدیان را از نقش مالیات در توسعه شهری و روستایی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و رفاه شهروندی آگاه می‏‌سازد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در افتتاح و بهره‌برداری از این بوستان گفت: فرهنگ‌سازی مالیاتی و تبیین آثار پرداخت مالیات در جامعه و توسعه زیرساخت‌های مهم شهری و روستایی از جمله پل‌ها، جاده‌ها، مدارس، درمانگاه‌ها و غیره از محل مالیات‏ های پرداختی، افزایش مشارکت اجتماعی مردم را به دنبال دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت بالغ بر 786 هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در 10 ماهه اول سال جاری به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری با تبیین هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهری، موجبات فرهنگ‌سازی مالیاتی را در بین آحاد افراد جامعه تسهیل می‌نمایند.

در پایان منظور خاطرنشان کرد: با پرداخت به موقع مالیات و عوارض می‌توان توسعه استان، شهر و روستاها را شتاب بخشید.

مالیات , مالیات ,

گفتنی است در ادامه منظور با نمایندگان بخش خصوصی استان زنجان در اتاق بازرگانی دیدار کرد. در این جلسه تولیدکنندگان به بیان مشکلات مالیاتی پرداختند.

داود منظور در این جلسه ضمن دستور به ادار‌ه‌‍کل مالیاتی استان زنجان برای حمایت از تولید خصوصاً شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اولویت دولت سیزدهم حمایت از تولید است و تا جایی که قانون اجازه داده است از تولید حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پیاده‌سازی دولت الکترونیک در نظام مالیاتی آغاز شده که در این رابطه استعلام‌ها در حال حاضر برخط شده است، عنوان کرد: سامانه دادرسی در چند استان آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها این سامانه از سال آینده در همه استا‌ن‌ها به صورت الکترونیکی خواهد شد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور به فرار مالیاتی برخی شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: اخیراً 7 هزار میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی و همدان موضوع فرار مالیاتی کشف شد.

وی با تأکید بر رعایت عدالت مالیاتی در بین استان‌ها گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده، هنوز هم گلایه‌هایی وجود دارد که تلاش ما این است که این گلایه‌ها را به حداقل برسانیم. سازمان برای پرونده‌های مالیاتی بالای 100 میلیارد تومان پرونده‌های ویژه تشکیل داده، بنابراین 55 درصد رشد وصولی‌ها از حل و فصل پرونده‌ها و همچنین شناسایی فرار مالیاتی محقق شده است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار