بسام صباغ: هدف مشترک اسرائیل و داعش طولانی کردن بحران سوریه است

نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن هشدار به صهیونیست‌ها درباره تداوم حملات به دمشق اعلام کرد که داعش و اسرائیل دو روی یک سکه هستند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، «بسام صباغ» نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که تشدید حملات اشغالگران اسرائیلی علیه سوریه و همزمانی آن با افزایش حملات داعش نشان دهنده همسویی این دو است و اینکه آنها دو روی یک سکه هستند و هدفشان طولانی کردن بحران سوریه و فرسایش آن است.

وی افزود: در حالی که مردم سوریه با شرایط سختی به سبب زلزله روبرو هستند، نیروهای اشغالگر اسرائیلی طی هفته ها و روزهای گذشته بر دامنه حملات خود افزوده است.

صباغ تاکید کرد: نیروهای آمریکایی به شکل غیرقانونی در شمال شرق کشور به حاکمیت سوریه تعدی و به غارت منابع سوریه ادامه می دهند.

وی افزود: از سوی دیگر گروه‌های تروریستی به حملات خود به غیرنظامیان ادامه داده و مانع از ارسال کمک‌های انسان دوستانه به ساکنان شمال غربی می‌شوند.

صباغ گفت: علاوه بر آن شاهد تداوم تروریسم اقتصادی و مجازات جمعی تحمیل شده علیه ملت سوریه هستیم.

وی افزود: اسرائیل به حملات خود علیه سوریه ادامه می‌دهد که شامل مناطق مسکونی و فرودگاه‌ها و زیرساخت‌ها در دمشق و اطراف آن و جنوب، حلب، حمص و حومه می‌شود و منجر به شهادت غیرنظامیان و زخمی شدن شماری دیگر و وارد شدن خسارات شده است.

صباغ گفت: در 16 ماه جاری میلادی هم داعش به مردم در حومه شرقی حماه حمله کرد. این اقدامات تروریستی همزمان و هماهنگ شده نشان دهنده تشابه تروریستی داعش و اسرائیل است.

وی مجددا به رژیم صهیونیستی و حامیان آن درقبال تداوم این سیاست‌ها که منطقه را به سمت تنش فراگیر سوق می‌دهد، هشدار داد و از شورای امنیت خواست که ضمن عمل به مسئولیت خود این حملات را محکوم کند و در راستای توقف آن و تضمین عدم تکرار آن و بازجویی اسرائیل گام بردارد.

صباغ در ادامه به حملات نظامیان اشغالگر به مناطقی از استان دیرالزور اشاره کرد که به قربانی شدن شماری و  وارد آمدن خسارات منجر شد و هرگونه بهانه تراشی آمریکا در این باره تلاشی شکست خورده برای توجیه نقض آشکار تمامیت ارضی سوریه قلمداد کرد.

وی خواستار توقف رویکرد خصمانه آمریکا و پایان دادن به حضور نظامی غیرقانونی این کشور در سوریه و دست برداشتن از حمایت گروه‌های تروریستی و جدایی طلب شد و اینکه آمریکا از غارت سازمان یافته منابع سوری دست بردارد.

صباغ از شورای امنیت خواست که اقدامات نقض حاکمیت سوریه و استقلال و تمامیت ارضی آنرا محکوم کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه از تمایل دمشق برای برقراری روابط برادرانه با کشورهای عربی و تلاش برای تقویت روابط با این کشورها سخن گفت و آنرا به نفع جهان عرب و منطقه دانست که نقش مهمی در حمایت از ملت سوریه در پشت سرگذاشتن چالش‌های کنونی دارد.

صباغ گفت: سوریه به دنبال فعال کردن اقدام عربی مشترک است و بشار اسد سفرهای مهمی به عمان و امارات داشت و وزیر خارجه سوریه هم به مصر، عربستان، الجزایر و تونس سفر کرد و در جریان آن وحدت تلاشهای عربی برای رسیدن به راهکار سیاسی برای بحران سوریه مورد تاکید قرار گرفت.

تماس تلفنی وزیر خارجه سوریه با همتای عمانی

«فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه سوریه در یک تماس تلفنی با «بدر بن حمد البوسعیدی»، وزیر امور خارجه عمان گفتگو کرد.

دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه و اهمیت تداوم توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های مختلف رایزنی کردند.

المقداد از سطح روابط موجود بین دو کشور به ویژه پس از سفر اخیر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به عمان ابراز خرسندی کرد.

 وزرای خارجه سوریه و عمان همچنین توافق کردند که به طور مستمر در مورد موضوعات و تحولات مورد علاقه مشترک گفتگو کنند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار