بهره گیری از صنعت هسته ای در بهبود محصول خرمای خوزستان

معاون سازمان انرژی اتمی کشور‌ با اشاره به ساخت کم هزینه سامانه‌های گاما و مایکروویو گفت: این سامانه های تا یک تن محصول را پرتودهی، قادرند در اقصی نقاط کشور در رفع آفات محصولاتی مانند خرمای خوزستان کمک کند.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سید پژمان شیرمردی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اظهار داشت: سند آمایشی بهره برداری از صنعت هسته در کشور تدوین شده است.

وی با اشاره به امنیت غذایی و نقش کشاورزی در تامین آن گفت: در این مقوله سهم دستگاهها را مشخص کردیم که در بخش کشاورزی دنبال ارتقا بهره‌وری و بومی سازی قطعات هستیم.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور‌ با اشاره به ساخت کم هزینه سامانه‌های گاما و مایکروویو ادامه داد: این سامانه های تا یک تن محصول را پرتودهی می‌کنند.

وی بیان داشت: این دستگاه‌ها قادرند در اقصی نقاط کشور در رفع آفات محصولاتی مانند خرمای خوزستان به کشاورزان کمک کند. 

شیرمردی با اشاره به چالش بخش امنیت غذایی گفت: 2.5 میلیارد نفر در دنیا با چالش ناامنی غذایی روبرو هستند و 850 میلیون نفر به نیز به سوء تغذیه دچارند. 

این مقام مسئول ابراز داشت: در تولید ضایعات کشاورزی نیز ما متأسفانه در رتبه‌های برتر قرار داریم به طوری که میزان تولید ضایعات کشاورزی ما معادل تامین غذای 10 میلیون نفر و معادل 9 میلیارد متر مکعب مصرف آب است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار