بهره‌برداری از پالایشگاه مهر خلیج فارس زمینه صادرات بنزین را فراهم می‌کند

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: با بهره‌برداری از پالایشگاه مهر خلیج فارس در کنار تامین نیاز داخل، زمینه صادرات بنزین را فراهم خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سردار اسدالله حاجی زمانی شامگاه دوشنبه در مراسم هشتمین سالگرد شهادت فرماندهان فاطمیون شهیدان ابوحامد وفاتح و همچنین بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فاطمیه و حاج قاسم اظهار داشت: لشگر فاطمیون در استقامت و پایداری زبانزد تمام نیروهای مستقر در سوریه به لحاظ سرعت عمل و دلاوری بود و به همین دلیل شهید سلیمانی، فاطمیون را یک کوثر و خیر ارزشمند در تمام جهان اسلام نامید که سبب تحول در جامعه خواهند بود.

وی با بیان اینکه تاریخ اسلام همواره رشادت ها، شجاعت‌ها و دلاورمردان غیور ایران اسلامی را از یاد نمی‌برد خاطر نشان کرد: در زمان دفاع مقدس نیز دلاورمردان کشور افغانستان دوشادوش برادران مسلمان خود در ایران به دفاع در مقابل 72 کشوری که به کمک صدام آمده بودند، با شجاعت حضور پیدا کردند و حتی یک وجب از خاک کشور ایران در دست دشمن نیفتاد.

 معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)گفت: داعش توسط آمریکا و ایادی او در سوریه به همراه هجوم کشورهای متخاصم و گروه های تکفیری در سوریه دست به جنایت زدند و نیروهایی از کشورهای افغانستان و پاکستان به دفاع از حرم اهل بیت پرداختند.

وی با اشاره به شکل گیری تیپ فاطمیون در سال 1393 خاطرنشان کرد: شهید ابوحامد با 22 نفر از دوستان خود پایه گذاری مسیری را کردند که اکنون و در هر کجای این کره خاکی که اسلام نیاز داشته باشد با موفقیت حضور خواهند داشت. این لشکر در مبارزه با داعش با شجاعت از کیان اسلام دفاع کرد و هر جا که نام فاطمیون به میان می آمد لرزه بر تن دشمن می انداخت.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از  فعالیت‌های شاخص قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)  اظهار داشت: این قرارگاه فعالیت های گسترده ای در سطح کشور انجام و می توان به احداث 62 سد و بند انحرافی آب اشاره کرد که این ظرفیت 50 درصد مخازن سدی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی به ساخت پالایشگاه مهر خلیج فارس اشاره کرد و افزود: کشور ما روزانه 100 میلیون لیتر بنزین نیاز دارد که اکنون 45 درصد آن در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود و با بهره‌برداری از پالایشگاه مهر خلیج فارس نیز می‌توانیم به صادرکننده بنزین تبدیل شویم.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) خط آهن راه آهن خواف-هرات از دیگر اقدامات قرارگاه خاتم دانست وافزود: شش هزار کیلومتر از جاده ها و 900 کیلومتر از آزادراه های کشور را به برکت خون شهدا در کشور ایجاد کرده است.

حاجی زمانی در خصوص مترو مشهد نیز بیان کرد: خط های 2، سه و چهار متروی شهر مشهد توسط این قرارگاه تکمیل و یا در دست ساخت است، ایستگاه باب الجواد نیز در آینده نزدیک برای استفاده زائران بارگاه منور رضوی افتتاح می‌شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار