بیانیه مشترک وزرای خارجه عرب در محکومیت تجاوز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

وزاری خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و چندین کشور عربی دیگر در نشستی

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، اردن، مصر و عراق صبح امروز شنبه  در نشستی در جده در بیانیه‌ای  حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای پس از پایان این نشست به موضوع فلسطین پرداخت و  بر محوریت در اولویت مسئله فلسطین تاکید کرد. 

این وزارت خانه اقدامات نامشروع رژیم صهیونیستی که منجر به نابودی راه حل دو دولتی و فرصت‌های تحقق صلح عادلانه و فراگیر خواهد شد، را محکوم کرد.

در این نشست  یورش وحشیانه رژیم  صهیونیستی به مسجد الاقصی، حرم قدس شریف و هتک حرمت اماکن مقدس محکوم و بر لزوم احترام به موقعیت تاریخی و قانونی موجود در آن و بر اینکه مسجد الاقصی و حرم قدسی شریف و عبادتگاه پاک مسلمانان است، تاکید شد.

وزارت خارجه عربستان همچنین در باره سوریه  نیز اعلام کرد: عربستان سعودی بر اهمیت هماهنگی مواضع کشورهای عضو شورای همکاری در حل قضایای مشترک اهتمام ویژه دارد. بنابراین در جلسه مشورتی امروز تلاش‌های زیادی برای یافتن راه حلی سیاسی نسبت به بحران سوریه  صورت گرفت تا با پیوستن دوباره به این شورا، امنیت، ثبات، حاکمیت سوریه تضمین شود.

 در ادامه این بیانیه آمده است: ریاض بر ضرورت همکاری مشترک و حمایت کشورهای عضو شورای همکاری از جمله اردن هاشمی، مصر و عراق در هماهنگی با یکدیگر با هدف برقراری ثبات در منطقه و صیانت از منافع امت عربی تاکید دارد.

نظامیان صهیونیستی  اخیرا  به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند. 

در نتیجه تجاوز اشغالگران  صهیونیست به مسجدالاقصی 240 تن از اعتکاف‌کنندگان در نتیجه جراحات وارده بیهوش شدند. نیروهای صهیونیست نمازگزاران را با گلوله‌های پلاستیکی مورد هدف قرار داده برای حمله به آنها از گازهای خفه‌کننده و بمب‌های صوتی استفاده کردند.

صهیونیست‌ها در روزهای اخیر همزمان با اعیاد یهودی حملات وحشیانه خود علیه مسجدالاقصی را افزایش داده و بارها به معتکفین و روزه داران فلسطینی در قبله اول  مسلمانان جهان  حمله کرده‌اند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار