بیش از 100 سیاستمدار ارشد آمریکایی اجداد برده دار دارند

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد بیش از 100 نفر از سیاستمداران ارشد آمریکایی، اجداد برده دار دارند.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، رویترز در تازه ترین تحقیقات خود درباره تبارشناسی افراد برجسته سیاسی آمریکا دریافته که یک پنجم اعضای کنگره، روسای جمهور زنده، قضات دادگاه های عالی و فرمانداران این کشور، از نوادگان مستقیم افرادی هستند که برده های سیاه داشته اند.

بر این اساس، رویترز دریافته که در میان 536 نفر اعضای فعلی کنگره، دستکم 100 نفر از تبار برده داران آمریکایی هستند. از این بین، بیش از یک چهارم اعضای سنا معادل 28 نفر، دستکم یک جد برده دار دارند.

این افراد متشکل از سیاستمداران با نفوذ هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا شامل سناتورهای جمهوری خواه میچ مک کانل، لیندسی گراهام، تام کاتن و جیمز لنک فورد و دموکرات هایی از جمله الیزابت وارن، تامی داک ورد، جین شاهین و مگی حسن است.

علاوه بر این، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و هر رئیس جمهور زنده سابق آمریکا به جز دونالد ترامپ، شامل جیمی کارتر، جورج بوش، بیل کلینتون و مادر سفید پوستش و باراک اوباما، به طور مستقیم از نوادگان و زادگان برده داران هستند. اجداد ترامپ بعد از پایان دوران برده داری به آمریکا رفته بودند.

براساس این یافته ها، دو تن از 9 قاضی فعلی دادگاه عالی آمریکا، شامل امی کانی و نیل گورساچ، اجداد برده دار داشته اند.

همچنین فرمانداران 11 ایالت از 50 ایالت آمریکا، از نوادگان برده داران هستند. این شامل 8 مدیر اجرایی 11 ایالت هم پیمان آمریکاست که برای حفظ برده داری جنگ به راه انداختند. دو نفر از آنها نامزدهای جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 هستند: آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس و داگ بورگام از داکوتای شمالی.

علاوه بر این، دستکم 8 درصد دموکرات ها و 28 درصد جمهوری خواهان آخرین دوره کنگره، اجداد برده دار دارند. این درصد جمهوری خواهان نشان دهنده قدرت این حزب در جنوب آمریکا است که در آنجا برده داری رواج داشته است. با وجود آنکه سفیدپوستان، افراد سیاه پوست را در سراسر ایالت های شمالی در آستانه جنگ داخلی به برده می گرفتند، برده داری تقریبا در تمام ایالت های جنوبی امری متداول بود.

علاوه بر سیستمدارانی که اجداد برده دار داشته‌اند، رویترز دریافته که میلیون ها نفر مردم عادی آمریکا نیز از نوادگان برده داران هستند. اما چیزی که نامشخص است این است که چگونه رهبرانی که اجداد برده دار دارند با مردم عادی آمریکا مقایسه می شوند. همچنین هیچ توافقی بین محققان در مورد اینکه چگونه بسیاری از مردم این کشور اجداد برده دار دارند، وجود ندارد.

انتشار نتایج این تحقیق در حالی است که بسیاری از سیاستمدارانی با اجداد برده دار، تمایلی به صحبت کردن در این مورد ندارند. بر این اساس، تنها یک چهارم این افراد در این باره اظهارنظر کردند. در میان افرادی که در این باره سکوت کردند کسانی هستند که پیشتر درباره پیشینه برده داری و نیاز به اصلاح نژادی، آشکارا سخن می گفتند. 

سناتور لیندسی گراهام جمهوری خواه از کارولینای جنوبی که نامش در میان سیاستمدارانی با اجداد برده دار به چشم می خورد، در پاسخی کوتاه به تحقیقات رویترز نوشت: برده داری گناه اصلی کشور است.

همچنین نانسی میس جمهوری خواه از همین ایالت که اجداد او نیز برده دار بوده اند، در واکنش به شجره نامه خانوادگیش گفت: من این افراد را نمی شناسم و نمی توانم تایید کنم که آنها بستگان من هستند اما برده داری لکه ننگی در این کشور است.     

براساس این گزارش، کاخ سفید تاکنون هیچ واکنشی به این یافته های رویترز نشان نداده است. اجداد جو بایدن در سال 1850 میلادی یک نوجوان 14 ساله را به بردگی گرفته بودند.

این در حالی است که هیچ کدام از 118 سیاستمدار شناسایی شده در این تحقیق، در مورد اینکه دستکم یکی از اجداد آنها برده داشته اند ، تردیدی نداشتند. در نامه ای که توسط رویترز برای آنها ارسال شده، گفته شده که آنها شخصا هیچ مسئولیتی درباره اقدامات اجداد خود که حدود 160 سال گذشته یا بیشتر زندگی می کرده اند، ندارند. حتی تعداد کمی از سیستمداران تمایل به بیان ارتباطات خانوادگی خود با برده داری داشتند.

این در حالی است که با وجود پایان دوران برده داری، همچنان این موضوع در بسیاری از مردم این کشور ریشه دارد و آنها همچنامن به آن عقیده دارند. در تازه ترین مورد از موارد آشکارای حمایت از برده داری، سال گذشته یک معلم سفید پوست آمریکایی، در زمان تدریس مبحث برده داری، دستان دانش آموزان سیاه پوست را بسته و آنها را مجبور به انجام کارهای عجیب و غریب کرد.

این معلم سفیدپوست درس مطالعات علوم اجتماعی کلاس هفتم در نیویورک، به دلیل آنکه در زمان تدریس مبحث برده داری، دستان دانش آموزان سیاه پوست کلاس را با زنجیر بست، تحت بازجویی قرار گرفت.

اقدام این معلم سفید پوست باعث اعتراض خانواده های دانش آموزان سیاه پوست و طرح شکایت از سوی آنها شد تا جایی که مقامات آموزشی منطقه اعلام کردند که اقدامات انجام شده از سوی این معلم مایه تاسف عمیق است و تحقیقات در این باره و بازجویی از این معلم آغاز شده است.

همچنین سازمان بین المللی کار سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد حدود 50 میلیون نفر در سراسر جهان درگیر برده داری مدرن هستند.

این بدان معناست که یک نفر از هر 150 نفر در دنیا گرفتار نوعی از برده داری مدرن است.

همچنین، تعداد زیادی از مردم به علت تهدیدها، خشونت ها، فریب خوردگی، سوءاستفاده از قدرت یا دیگر اشکال فساد، نمی توانند بردگی را ترک کنند.

سازمان ملل در نظر دارد تمام اشکال برده داری را تا سال 2030 ریشه کن کند اما تعداد افرادی که درگیر کار یا ازدواج اجباری هستند، طی سالهای 2016 تا 2021 به شکل چشمگیری افزایش یافته و به 10 میلیون نفر رسیده است.

برده داری مدرن در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان دیده می شود به طوری که بیش از نیمی از موارد کار اجباری و یک چهارم موارد ازدواج اجباری در کشورهایی با درآمد بالاتر از حد متوسط یا کشورهای مرفه دیده می شود.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار