یافته محققان ایتالیایی؛

تاثیر گیرنده های هورمون «اُکسی توسین» بر فعالیت در اینستاگرام

در یک مطالعه جدید مشاهده شد شرکت کنندگان دارای نوع خاصی از ژن که گیرنده های «اُکسی توسین» تولید می کند، تمایل داشتند افراد بیشتری را در اینستاگرام دنبال کنند.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از مدیکال نیوز، هورمون اُکسی توسین در ایجاد پیوندهای اجتماعی نقش دارد. برخی شواهد نشان می‌دهد که تغییرات ژنی که گیرنده اُکسی توسین را کد می‌کند ممکن است تفاوت‌های بین فردی در برخی رفتارها را در برداشته باشد.


اُکسی توسین به عنوان یک پیام رسان شیمیایی عمل می‌کند و نقش مهمی در بسیاری از رفتارهای انسانی از جمله برانگیختگی جنسی، شناخت، اعتماد، وابستگی عاشقانه و پیوند مادر و نوزاد دارد.


در مطالعه اخیر و در مقیاس کوچک، محققان دانشگاه ترنتو ایتالیا ارتباط بین گیرنده‌های اُکسی توسین، دلبستگی بزرگسالان و استفاده از رسانه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دادند.


آنها دریافتند افرادی که دارای ژن خاصی هستند که گیرنده اُکسی توسین را کد می‌کند، افراد بیشتری را در اینستاگرام دنبال می‌کنند.


به گفته محققان، این مطالعه زمینه را برای تحقیقات آینده فراهم می‌کند تا درک بهتری از رابطه بین عوامل ژنتیکی و محیطی مؤثر بر جامعه پذیری افراد، به ویژه در زمینه آنلاین ایجاد کند.


در حالی که اُکسی توسین می‌تواند رفتارهای اجتماعی را ارتقا دهد، نقش آن بستگی به شرایط دارد. محققان تأکید کردند که اُکسی توسین در یک محیط امن ممکن است رفتارهای اجتماعی را ترویج دهد، در حالی که در یک محیط ناامن، ممکن است رفتارهای ضداجتماعی بیشتری را تشویق کند.


برخی شواهد نشان می‌دهد که تغییرات ژنی که گیرنده‌های اُکسی توسین را کد می‌کند- OXTR- همچنین می‌تواند بر نحوه تأثیر اکسی توسین بر رفتار تأثیر بگذارد.


مطالعات قبلی نشان داد که برخی OXTRها با حساسیت به استرس اجتماعی و احتمال افزایش حمایت هنگام ناراحتی ارتباط دارد.


یافته‌های تحقیق همچنین OXTR را در شرایط مختلف از جمله اختلالات خوردن، افسردگی و اختلالات عصبی-رشدی دخیل می‌داند.


فرضیه محققان این است که تعامل بین OXTR هر یک از شرکت کنندگان و سبک دلبستگی آنها بر تعداد پست‌ها و نسبت دنبال کنندگان به افرادی که آنها را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، تأثیر می‌گذارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار