بررسی تحلیلی_انتقادی مثلث سلبریتی، فرهنگ، رسانه

تاملی در پدیدارشناسی سلبریتی به بهانه پویش me too

به قول آلن بلوم، فیلسوف آمریکایی: پروژه مرکزی فمینیسم، حیاء‌زدایی است

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، علیرضا محمدلو، اخیرا شاهد کلیپی بودم از لایو (اندکی قدیمی ظاهرا) یکی از هنرمندان طنزپرداز که این آقا در رابطه با سینما عبارات تامل برانگیزی را مطرح نمود که شاه بیت آن این بود: اساس سینما از فساد است.

در ادامه نیز از  فساد مالی و اخلاقی عجیبی سخن گفت که بنظر می‌رسد با توجه به جوی که برخی هنرمندان به اصطلاح  سلبریتی در فضای مجازی پیرامون فساد در پشت صحنه سینما راه انداخته اند، جای بررسی و پیگیری هم دارد.

 بعنوان کسی که دغدغه فرهنگی در شناخت پدیده ها دارم این سوال را مطرح می کنم:

  سلبریتی چیست و کیست و چطور می‌شود فراز و فرود این پدیده را تحلیل نمود؟

اساسا در نسبت با بدنه  فرهنگی جامعه، سلبریتی باعث پیشرفت فرهنگی است یا آسیب زا بوده و باید تبیین و تحلیل جدی تری صورت بگیرد؟

 چرا این پدیده به شرایطی می رسد که انتحاری عمل کرده و دست به خودزنی می‌‌زند و پویش me too راه می‌اندازد و با کاور مبارزه با فساد و افشاگری در سینما، پرده دری می‌کند و قبح  تجاوز و تعرض را از بین می‌برد؟

 چرا مقوله ای که قرار بود سکوی ترویج و توسعه مفاهیم و معانی متعالی باشد، در چرخه تکرار و بازتولید، تبدیل به صنعت می‌شود و بالادست مفاهیم قرار گرفته و بر معانی سایه می‌اندازد؟

 پیت وارد در کتاب خدایان بدکردار (ترجمه: دکتر احسان شاه قاسمی) از قول روجک، شهرت را به سه گونه تقسیم می کند: نسبت دار، بدست آمده و منتسب...

هدف پیج me too ایران، حیاء‌زدایی هست

  این پیج توسط "شقایق نوروزی" بازیگر سابق سینما اداره میشه او به عنوان هدایت کننده این صفحه بارها با رسانه‌های تحت حمایت سعودی مصاحبه کرده انتشار بیانیه تشکیل جنبش ۸۰۰ زن بازیگر در این صفحه منتشر شد

غزاله‌معتمد، هانیه توسلی و مارال جیرانی هیئت پنج‌نفره هدایت این جنبش رو تشکیل دادن جنبش me too و این صفحه از همجنس‌بازان هم حمایت می‌کنه فمینیسم هدفی جزء گرفتن حیاء و عفت از دختران و نابود کردن غیرت در مردان نداره
 نکته جالب اینکه "شقایق نوروزی" سلبریتی سابق از پادوهای "شادی امین" و "ملیکا زر" در مجموعه شش‌رنگ (همجنس‌بازان) هست. اسناد موجود از ارتباط عادی‌سازی همجنس‌بازی و فسادهای سینمای ایران از یه آبشخور در خارج داره!!!

 به قول آلن بلوم، فیلسوف آمریکایی: پروژه مرکزی فمینیسم، حیاء‌زدایی است

انتهای پیام/2547

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار