رئیس بیمارستان تخصصی کیش:

تجهیز آمبولانس هوایی در دستور کار بیمارستان جزیره کیش است

رئیس بیمارستان تخصصی کیش گفت: تجهیز یک هواپیمای سبک به عنوان آمبولانس هوایی برای تسریع اعزام بیماران به بیمارستان های نقاط مختلف کشور در دستور کار این بیمارستان است.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، کامران فردوسی با بیان اینکه خدمات پزشکی اورژانس هوایی در حوادث و انتقال مصدومان به مراکز درمانی در کوتاهترین زمان حیاتی است اظهار کرد: اورژانس هوایی توسط یک بالگرد در کیش با هماهنگی علوم پزشکی هرمزگان راه اندازی شده است.


وی اضافه کرد: همچنین به منظور تقویت این خدمت درصدد هستیم تا نسبت به تجهیز یک هواپیمای سبک به عنوان آمبولانس هوایی برای اعزام بیماران به بیمارستان های سرزمین اصلی اقدام شود.


رئیس بیمارستان تخصصی کیش اضافه کرد: در راستای تکالیف زمستانی ابلاغی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در راستای بهبود خدمات رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان، سیستم پکس (PACS )تحت وب این بیمارستان راه اندازی می شود.


وی افزود: مراجعه کنندگان و بیماران می توانند به صورت آنلاین و متمرکز تمام تصاویر رادیولوژی - سی تی اسکن را در یک سامانه تحت وب در هر زمان و مکان و از هر سیستم سخت افزاری مانند لپ تاپ، سیستم کامپیوتر (PC) و گوشی های هوشمند و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاص مشاهده کنند.


فردوسی تاکید کرد: بیماران پس از مراجعه به بیمارستان کیش جهت بهره مندی از خدمات واحد طب تصویری به جای دریافت عکس و نگاتیو، برگه کاغذی که در آن مشخصات بیمار در سامانه قید شده است، اخذ می کنند.


وی با اشاره خرید دستگاه سی آرم C-ARM اتاق عمل به عنوان یکی دیگر از تکالیف زمستانی در حال بررسی است گفت: دستگاه "سی آرم" یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است که توانایی های رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می شود.


وی با اشاره به لزوم راه اندازی پایگاه دوم اورژانس در کیش و شروع اقدامات اولیه برای محقق شدن این نیاز مبرم بیمارستان در راستای تکالیف زمستانی ابلاغی افزود: با توجه به زمانبر بودن ساخت و راه اندازی پایگاه دوم اورژانس، یک دستگاه اتوبوس و آمبولانس برای ارائه خدمات رایگان اورژانس در ایام نوروز در جزیره کیش مستقر خواهد شد.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار