به زودی محقق می شود؛

تجهیز بیمارستان رازی بیرجند به دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تجهیز بیمارستان رازی بیرجند به دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس که پیشرفته ترین سی تی اسکن در شرق کشور بوده در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، محمد موسوی میرزایی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی که در استان وجود داشت، بحث تصویربرداری در زمینه ام ار آی بود که سبب طولانی شدن نوبت‌ها می‌شد و این امر نارضایتی مردم را در پی داشت، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی از سال گذشته در مدت ۱۴ ماه پیش انجام داده شهرستان‌های طبس و فردوس به این دستگاه مجهز شدند.


وی ادامه داد: قیمت این دستگاه‌ها بالا بوده و همچنین با توجه به اینکه کشور در تحریم می‌باشد ثبت سفارش تا تحویل آن پرسه طولانی را می‌طلبد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در حال حاضر دو دستگاه ام ار آی در بیرجند و در شهرستان‌های قاین، فردوس و طبس هر کدام یک دستگاه برای ارائه خدمات به بیماران وجود دارد.


موسوی میرزایی بیان داشت: در چند ماه آینده یک دستگاه ام ار آی دیگر نیز توسط بخش خصوصی وارد مرکز استان می‌شود.


وی با اشاره به اینکه پیگیری جدی برای تجهیز بیمارستان نهبندان نیز به این دستگاه هستیم، اضافه کرد: امسال همت خود را برای مجهز ساختن بیمارستان نهبندان به این دستگاه می‌گذاریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تجهیز بیمارستان رازی بیرجند به دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس که پیشرفته‌ترین سی تی اسکن در شرق کشور بوده در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در استان وجود داشته و دستگاه جدید بسیار پیشرفته بوده و در حال حاضر تنها مشهد در شرق کشور دارای این دستگاه است.


موسوی میرزایی به عمده کاربرد این دستگاه اشاره داشت و خاطرنشان کرد: دستگاه سی تی اسکن جدید دستگاهی با تصویر برداری با کیفیت بالا بوده که به طور عمده در زمینه بیماری‌های عروقی قلب، مغز و عروق اندام‌ها به کار می‌رود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار