تحقق 250 هکتار توسعه گلخانه در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در سی‌ و‌ پنجمین یادواره سنگرسازان بی سنگر استان تهران گفت: به‌رغم محدودیت‌ها و افزایش قیمت‌ها در سال جاری 250 هکتار توسعه گلخانه در استان تهران محقق شد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سی و پنجمین یادواره سنگرسازان بی‌سنگر صبح امروز در سالن همایش جهاد کشاورزی شهرستان ری با حضور مسئولان و خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد.

جبرییل برادری در این مراسم، اظهار داشت: سنگری که هم‌اکنون خدمتگزاران امنیت غذایی کشور در آن خدمت می‌کنند، مرهون سنگرسازان بی‌سنگری است که اکنون در دل تاریخ ستاره شدند.

وی افزود: کار جهادی با روحیه انقلابی عجین شده و امروز عملکرد آن را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه گفت: بخش کشاورزی حداقل وابستگی را در سایر بخش‌های اقتصاد دارد.

برادری تصریح کرد: در استان تهران در راستای افزایش ضریب خوداتکایی 63 واحد غیرفعال بخش کشاورزی فعال شده و به چرخه تولید بازگشته است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ابراز داشت: استان تهران با پرداخت بیش از 1100 میلیارد تسهیلات، رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: 250 هکتار توسعه گلخانه فقط امسال آن هم به‌رغم محدودیت‌ها و افزایش قیمت‌ها رقم خورد که هم در اشتغال‌زایی و توسعه کسب‌ و کار و هم در افزایش محصولات تأثیر بالایی دارد و استان تهران در سطح و در تولید بالاترین عملکرد کشور را دارد.

وی ادامه داد: بیش از 42 هزار هکتار توسعه کشاورزی قراردادی در سطح استان تهران انجام شده است و در روزهای آینده 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ما سنددار خواهد شد.

برادری اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یک سازمان شاخص هم در تولید و هم در حوزه ایثارگران است و بر این اساس 1.2 درصد اراضی با 6 درصد تولید کل کشور را داراست و از 800 پرسنل بیش از 100 نفر از خانواده شهدا و جانبازان هستند، لذا این مراسم فرصتی است تا ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای جهادگر و از صبر و استقامت خانواده‌هایشان تقدیر کنیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح آبادی، مشاور ایثارگران در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: مسئولان نسبت به مردم و مردم نسبت به مسئولان ارزش‌های الهی را اجرا کنند.

وی افزود: تلاش برای حل معضلات جامعه، ازخودگذشتگی‌ها، ندیدن خود و دیدن جامعه باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا که شهدای ما برای این ارزش‌ها قدم در راه ایثار گذاشتند و این بار را بر دوش ما گذاشتند، امروز نظام اسلامی به عنوان ثمره دوران دفاع مقدس است.

همچنین در ادامه مشاور وزیر و فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی در سی و پنجمین یادواره شهدای سنگر ساز بی سنگر استان تهران گفت: انقلاب اسلامی به کوری چشم دشمنانش 44 سال آزادگی، آزادی و مردانگی خود را جشن گرفت، امروز کار دشمن مأیوس‌سازی مردم از آینده انقلاب و کشور است و در بیانیه گام دوم انقلاب که منشور ماست، بنابر فرموده مقام معظم رهبری باید با جهاد تبیین و کار و فعالیت جهادی و شبانه روزی در مقابل طاغوتیان بایستیم.

وی تأکید کرد: ما بسیجیان امروز به تأسی از سنگرسازان بی‌سنگر یاد گرفتیم در نبرد ترکیبی بایستیم و بجنگیم.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان اسماعیلی، جانبازان جهادگر و شهید مدافع حرم، فرحناز حسنی، آذر شهیده مدافع سلامت، شهید اجاقی، اولین شهید مدافع امنیت جهاد کشاورزی و مادر گرامی شهید تازه تفحص شده مرتضی کردی تجلیل و تقدیر شدند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار