معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

تروریسم و حقوق بشر دو ابزار غرب برای تسلط بر جامعه بشری است

معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تروریسم و حقوق بشر دو ابزاری است آمریکا در کنار بسیاری از ابزارهای غیرانسانی و غیرقانونی برای تسلط بر جوامع بشری از آن استفاده می کند.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سردار سهرابعلی شمخانی در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات دولت تروریست ایالات متحده آمریکا بر علیه مردم ایران که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد با بیان اینکه یکی از افتخارات ایرانی‌ها آشنایی با شهادت و فلسفه آن است، اظهار کرد: اگرچه شهادت یکی از سنت‌های الهی است اما فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و مبارزه ظلم است که ما این فرهنگ را از مکتب امام حسین آموخته‌ایم و افتخار می‌کنیم نمایندگی یاران امام حسین داشتیم.


معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اسلم قزوینی یکی از یاران امام بود که در مسیر کربلا به واسطه هنر خود برای فرزندان امام شعر یا قصه می‌گفت و این فرهنگ آنچنان ادامه دار بود که استان قزوین با تقدیم سه هزار ستاره درخشان همچنان میراث دار این فرهنگ بوده و هست.


وی با بیان اینکه شهید بابایی نور بود و به نور پیوست افزود: خصلت آمریکا بر مبنای استکبار است به این معنا که همه چیز را برای خود می‌خواهد و دچار خود خود برتربینی است چنانچه خداوند شیطان را نیز اینگونه معرفی می‌کند.


این مسئول عنوان کرد: پایه و اساس غرب بر این محور است که هرکس دارای قدرت است باید به دیگران تسلط داشته باشد و همین خصلت در فرهنگ سیاسی آنها نهادینه شده چنانچه پایه تفکر حکمرانی در غرب نیز بر این اساس شکل گرفته است.


وی بیان کرد: بیش از ۲۴۰ سال از عمر آمریکا گذشته و در این زمان جنایت غرب و آمریکا سبب غارت اموال و فرهنگ بسیاری از مردم جوامع شده که این جنایت‌ها را با این فرهنگ و نگاه توجیه کردند.


این مسئول تصریح کرد: آمریکا در ذهن جهان ایجاد می‌کند که جهان دهکده‌ای و آمریکا کدخدای این دهکده است و این درحالی است که آمریکا خود را مدعی حقوق بشر می‌داند.


وی عنوان کرد: تروریسم و حقوق بشر دو ابزاری است آمریکا در کنار بسیاری از ابزارهای غیرانسانی و غیرقانونی برای تسلط بر جوامع بشری و دولتی از آن استفاده می‌کند که در این مسیر دولت آمریکا، فرانسه و انگلیس و غیره نیز همراه هستند.


شمخانی با بیان اینکه کشورهای مختلف نظیر چین، کره، ژاپن و کشورهای آمریکای لاتین چندین بار مورد تجاوز نیروهای آمریکایی قرار گرفتند تشریح کرد: تروریسم دولتی آمریکا به عنوان ابزاری است که از همان ابتدا شروع به ترور مخالفان، گروه‌های آزادی بخش و دولت‌هایی که مسیر استقلال را در پیش گرفتند می‌پردازد و سران، حاکمان آمریکا و خیلی از کشورهای غربی از ابزار حقوق بشر و ابزار تروریسم برای منافع خود استفاده می‌کنند.


وی با بیان اینکه آمریکا کار جنایتی خود را از پشت صحنه آغاز کرده است بیان کرد: آمریکایی‌ها بر علیه کشور ما آرایی را در دادگاه و محاکم حقوقی آمریکا مطرح کرده و رأی صادر کردند که این موارد بسیاری مضحک است.


این مسئول تاکید کرد: محاکمات حقوقی آمریکا علیه کشور ما به قدری مضحک است که با مراجعه به برخی از شکایات می‌بینیم که برخی به دلایل غیر منطقی و چه بسا علیه حیوانات انجام شده که حتی جنبه استنادی نیز ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸ میلیون نفر در حوادث تروریستی آمریکا جان باختند افزود: برای مثال در مسئله ۱۱ سپتامبر تروریست‌ها ۱۹ نفر اهل عربستان و از القاعده بودند و خود اسنادی را منتشر کردند که نشان می‌داددمبانی فکری اینها تکفیری عربستانی بودند و در پادگان آموزشی آنها دوره خلبانی سپری شده اما حال ما را محکوم کردند.


این مسئول بیان کرد: آمریکایی‌ها بر اساس یک قانون که خودشان نوشته‌اند سالانه ایران را به پرداخت ۳۰ میلیارد دلار محکوم می‌کنند و تلاش می‌کنند اموال ملت ایران را مصادر و به شاکیان پرداخت کنند.


وی گفت: بزرگترین جنایت آمریکا برای مقابله با خیزش‌های اسلامی، شناسایی و آموزش گروهک‌های تروریستی و ایجاد داعش بود که ۴۵ درصد عراق و ۷۵ درصد خاک سوریه را تصرف کرد.


این مسئول در پایان با اشاره به اینکه پرچم مبارزه با داعش به دست شهید سلیمانی بود ابراز کرد: شهید سلیمانی منطقه را پاکسازی کرد اما این مبارزات، آمریکا و کشورهای اروپایی ما را به عنوان حامیان داعش محکوم می‌کنند.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار