ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از جهاد کبیر است

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین در جامعه، باید ویژگی‌های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به‌ویژه برای جوانان تبیین و ترویج شود.

به گزارش گروه سیاسی افشاگری، علی عباسی، حجت‌الاسلام علیرضا ایمانی مقدم پنجشنبه شب در مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت مجاهدین بدون مرز، سردار شهید حاج محمدناصر ناصری در حسینیه جماران بیرجند افزود: شهدا راه فضیلت را به روی ما گشودند و ما را از دشمنان قسم‌خورده نجات داده‌اند لذا باید جوابگوی خون شهدا باشیم.

وی تصریح کرد: امروز در اذهان و افکار جوانان ما پمپاژهایی علیه نظام، انقلاب و شهدا صورت می‌گیرد، دشمنان در اتاق‌های فکر نشسته و برای نسل جوان ما پمپاژ فکری می‌کنند و نسخه می‌نویسند.

مدرس حوزه با بیان اینکه دشمنان شبهات خود را در جامعه پمپاژ می‌کنند گفت: اگر یادواره‌ها می‌تواند جوابی برای لجن‌پراکنی‌ها و شبهه‌افکنی‌های دشمن باشد که  خوب است در غیر این صورت شهدا به جلسات ما نیاز ندارند.

وی افزود: اگر شهدایی مانند سردار ناصری‌ها نبودند چاقویی که در سینه طلبه مشهدی وارد شد، صدها برابر می‌شد لذا شهدای برون مرزی برای ما در درون مرزها امنیت آوردند، شهدا سینه‌های خود را در مقابل دشمن تا دندان مسلح سپر کردند تا ما امروز با خیال راحت دور هم نشسته و جلسه برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به اینکه مسلمانان نمی‌توانند نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند گفت: کمک‌های ایران به مقاومت اندک است اما از جهات مختلف کمک‌کننده به ایران و تامین کننده امنیت مرزهای ماست در حالی که چه شبهاتی در این خصوص مطرح کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم، شهدای برون مرزی و سایر مجاهدان حق زیادی بر گردن ما دارند افزود: جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و ایثارگری‌ها جزیره‌ای امن شده است و این دشمنان را از درون می‌سوزاند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تقارن روز خبرنگار امسال با عاشورا گفت: تمامی شهدا به گونه‌ای خبرنگار هستند زیرا از تاریخ کربلا درس گرفته‌اند.

وی گفت: کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، اگر حضرت زینب (س) نبود مسیر کربلا گم می‌شد لذا در ادامه راه این بانوی بزرگوار باید در تبیین ارزش‌ها تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به لزوم برگزاری یادواره‌های شهدا تاکید کرد: نسل امروز باید با الگوبرداری از سیره و روش شهدا، راه و مشق آنان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه یادواره‌ شهدا باید نسل به نسل به جوانان انتقال یابد گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و هجمه‌های دشمن که نسل جوان و نوجوان را هدف قرار داده باید نسبت به آگاه‌سازی جوانان و جامعه اقدام کنیم.

وی گفت: با برگزاری یادواره شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، جوانان و نوجوانان با رشادت‌های شهدا آشنا می‌شوند و با ورود به برنامه‌های یادواره شهدا در راستای ارزش‌های انقلاب گام برمی‌دارند.

مزار این شهید والامقام که به عنوان مجاهد بدون مرز یاد می‌شود، در گلزار شهدای بیرجند است.

انتهای خبر/3214

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار