تصمیم مجلس برای بنزین/پیشنهاد انگلیس برای ایران/تاکید بر فعال شدن حراست‌ها

قیمت حامل های انرژی/ ارسال سوخت از ایران به لبنان/ عضویت ایران در سازمان شانگهای از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری،‌ توضیحات رحیم زارع درباره تصمیمات مجلس برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل در بودجه سال آینده از موضوعات مورد توجه مخاطبان بود.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنایی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل در بودجه سال آینده وجود ندارد،‌ افزود:  بنزین و حامل‌های انرژی وزن بالایی در سبد مصرفی خانوار دارند چون اساسا اقتصاد ما به دلار و بنزین ربط داشته و افزایش قیمت بنزین اثر تورمی بالایی خواهد داشت.


در همین رابطه هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس هیچ طرح یا برنامه ای را برای افزایش قیمت بنزین یا سایر حامل های انرژی در سال جاری یا بودجه سال آینده دنبال نمی کند.


همچنین سیدعلی موسوی عضو کمیسیون صنایع مجلس مصوبه اخیر مجلس مبنی بر واردات مشروط خودروی خارجی را خلاف اقتصاد مقاومتی و انقلابی گری دانست و افزود: بنده به این مصوبه خوش بین نبوده و نیستم چرا که اساسا واردات کمر تولید را می شکند. هرچند که شرط صادرات خودرو و نداشتن تعهد ارزی صرفا تشویقی برای سازندگان قطعات است، به نظرم نباید بازارمان را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم.


در ادامه واکنش ها به ارسال سوخت از ایران به لبنان، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این اقدام لبنان را در معرض خطر قرار می دهد.


جرالدین گریفث، سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا در واکنش به واردات سوخت از ایران به لبنان توسط حزب الله گفت که دولت آمریکا تحریم های جدیدی علیه حزب الله وضع کرده و فشارها را افزایش می دهد. آنچه برای ما مهم است این است که دولت موجود در لبنان بتواند نقش خود را ایفا کند و اصلاحات را انجام دهد.


 

 

 

***


تاکید وزیر دفاع بر پاسخ دندان شکن به هرگونه اقدام نابخردانه و جهالت آمیز نیز از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.


امیر سرتیپ آشتیانی در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع در واکنش به اظهارات سخیف و ‌یاوه‌گویی‌های دشمنان ایران اسلامی به ویژه برخی سران رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ‌قدرت‌های پوشالی به جز یاوه‌گویی و اتهام‌زنی کار دیگری ندارند. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده قدرت دفاعی ملت بزرگ ایران و پیشرفت‌های متکی بر فناوری‌های جدید و نوآورانه علمی، دانشی و بومی، صرفاً برای حفظ امنیت و پاسداری از حدود و ثغور ایران اسلامی و تنها در جهت پاسخ دادن به هرگونه تهدیدات و تجاوز احتمالی تدارک دیده شده است.


امروز همچنین نمایشگاه راهبردی خودکفایی و الحاق تجهیزات چک و خنثی سازی سپاه با حضور سرلشکر حسین سلامی افتتاح شد. در این مراسم بخشی از دستاوردهای نوین و تولیدات بومی سپاه در حوزه چک و خنثی سازی به نمایش درآمد.


 

 

 

***


در ادامه ارزیابی ها در رابطه با عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای محمدرضا فرقانی دیپلمات پیشین کشورمان اظهار کرد: عضویت کامل ایران در این سازمان این زمینه را برای ایران فراهم می‌کند که همکاری‌های خود را با کشورهای عضو این سازمان گسترش داده و با همکاری کشورهایی چون چین و روسیه راحت‌تر تحریم‌های آمریکا را کنار بزند.


 

 

 

***


وزیر امور خارجه انگلیس قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل با همتای ایرانی اش دیدار کرده و موضوع آزادی زندانیان انگلیسی، از جمله نازنین زاغری را با او مطرح کند.


لیز تراس قرار است امروز برای اولین بار با برخی از همکاران بین المللی خود از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کند.


گفته می شود تراس در این دیدار همچنین پیشنهاد آمریکا برای لغو تحریم ها در ازای بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش را تکرار خواهد کرد. او از ایران خواهد خواست به مذاکرات وین درباره [احیای] توافق هسته ای و پایبندی به تعهدات هسته ای اش بازگردد که به نفع همه است. 


خبرهای مربوط به شصت‌وپنجمین نشست کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نیز می توانید درلینک های زیر دنبال کنید.


 

 

 

***


تاکید وزیر اطلاعات بر فعال شدن حراست‌ها هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.


حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در آیین تکریم و معارفه‌ی رئیس سازمان حراست کل کشور گفت: برخورد قاطع با فساد در دستگاه‌های اجرایی بر عهده این سازمان است و انتظار می‌رود در راستای اجرایی نمودن این شعار اساسی رئیس جمهور محترم همه حراست‌ها فعال شوند.




انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار