تفسیر کارشناسان سوری از حملات موشکی به اسرائیل؛ چالش جبهه واحد مقاومت علیه تل‌آویو

همزمان با تحرکات سیاسی منطقه ای با هدف بازگشت سوریه به اتحادیه عرب از یکسو و توافق ایران و عربستان به منظور از سرگیری روابط دیپلماتیک از سوی دیگر، جبهه مقاومت از سوریه و لبنان تا غزه در حال ضربه وارد کردن به رژیم صهیونیستی است.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، تحرکات اخیر گروه های محور مقاومت در جبهه های سوریه، لبنان و نوار غزه در واکنش به تجاوز و هتک حرمت نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی توجه بسیاری از ناظران منطقه ای و بین المللی را به خود جلب کرده است.

پس از مدت ها، جبهه لبنان و سرزمین های اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان طرفین بود که از زمان پایان جنگ 33 روزه در سال 2006 بدین سو بی سابقه است. علاوه بر لبنان، شلیک راکت ها از ارتفاعات جولان سوریه به سوی سرزمین های اشغالی توجهات همگان را به سوی خود جلب کرده است. به باور کارشناسان اسرائیل با ظهور یک جبهه واحد مقاومت متحد و واحد از مرزهای شمالی و جنوبی خود روبرو شده است.

  

«جعفر میا»، خبرنگار نظامی سوری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در سوریه گفت: احتمالا اتفاقات چند روز اخیر در جبهه جنوبی سوریه حکایت از تشدید تنشی جدید از سوی دشمن اسرائیلی داشته باشد.

وی در تشریح واکنش ارتش رژیم صهیونیستی به شلیک پرشمار راکت ها از خاک لبنان، سوریه و نوار غزه به سمت سرزمین های اشغالی گفت: در مقایسه با عرصه میدان و آنچه دشمن اسرائیلی در رسانه های خود تبلیغ می کند، پاسخ اسرائیل به این عملیات ها ضعیف و نامتناسب بود. رژیم صهیونیستی خود را بسیار ناتوان نشان داد، به ویژه اینکه در جامعه خود تبلیغ می کند که توانایی مقابله با چند جبهه در سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی را دارد. اما این ضربات محدود که جز خسارات مادی جزئی، چیزی به دنبال نداشته، نشان می دهد که دشمن اکنون در ضعیف ترین وضعیت خود قرار دارد و این را در رسانه های خود نیز بازگو می کند.

 این کارشناس نظامی در ادامه افزود: خود مقامات ارشد صهیونیستی هم اعتراف می کنند که اسرائیل ضعیف ترین دوران خود را از زمان انتفاضه الاقصی در سال 2000 پشت سر می گذارد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: عدم واکنش اسرائیل به مانند واکنش نظامی بسیار شدیدی که در جنگ 33 روزه 2006 و جنگ های غزه در 2008 و 2014 اتفاق افتاد، نشان می دهد که آنها در حال حاضر به دنبال تشدید تنش نیستند چون در اوضاع کنونی وضعیت بی ثباتی را در داخل پشت سر می گذارند و همه این موارد به نفع کشورهای محور مقاومت است.

«الان بکر»، رئیس کمیته رسانه ای و روابط عمومی مجلس مردمی سوریه در تحلیل تغییرات رخ داده در معادله بازدارندگی میان گروه های مقاومت با رژیم صهیونیستی به خبرنگار تسنیم گفت: همزمان با توافق ایران و عربستان و نزدیکی روابط بین سوریه و اعراب ما شاهد تشدید حملات اسرائیل به سوریه هستیم که تقریبا به صورات روزانه مورد حمله قرار می گیرد چرا که دشمن صهیونیستی بیشترین احساس خطر را از ناحیه گشایش روابط دولتهای عربی با سوریه احساس می کند.

وی در ادامه افزود: دولت سوریه بعد از 13 سال بحران همچنان با قدرت ایستادگی کرده و ارتش سوریه توانایی اش برای مقابله با موشکهای اسرائیلی را نشان داده و ملت سوریه هم بیش از زمان دیگری به موضوع فلسطین و جولان اشغالی و آزاد سازی هر ذره از خاک کشور تعلق خاطر نشان می دهد.

  

به نظر می رسد، تقویت گمانه زنی های رسانه ای درباره سفر قریب الوقوع رئیس جمهور سوریه به عربستان و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و همگرایی اخیر در روابط ایران و عربستان بیانگر آغاز عصر سیاسی جدیدی در منطقه است که اسرائیل از آن هراس دارد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار