تقدیر بشار اسد از ارتش و حشد شعبی عراق/ السودانی: تحریم‌های غربی علیه سوریه باید لغو شود

نخست وزیر عراق در دیدار با رئیس جمهور سوریه بر تقویت روابط دوجانبه تاکید کرد. بشار اسد نیز گفت: عراق صدای سوریه در محافل عربی و بین‌المللی در مخالفت با جنگی بود که علیه سوریه به راه افتاد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه پس از ورود به دمشق با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرد که طی آن دو طرف درباره روابط دوجانبه و راههای تقویت آن بحث و تبادل نظر کردند.

 رئیس جمهور سوریه در این دیدار  اظهار داشت که ایستادن عراق و سوریه در کنار یکدیگر به معنای روابط برادرانه است و این سفر فرصتی برای جهش بزرگ در همکاری دوجانبه میان دو کشور است.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در کنفرانس مطبوعاتی با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق تاکید کرد: عراق صدای سوریه در محافل عربی و بین‌المللی در مخالفت با جنگی بود که علیه سوریه به راه افتاد.

وی افزود: به ارتش و حشد شعبی عراق که زیباترین صحنه‌های پیروزی را با همکاری ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان و حامی به تصویر کشیدند، درود می‌فرستم.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد، بزرگترین چالش، سرقت بخش بزرگی از سهم سوریه و عراق از آب‌های دجله است.

السودانی نیز به نوبه خود تاکید کرد، سوریه جایگاه خاصی در قلوب همه عراقی‌ها دارد و مردم عراق به ایستادگی مردم سوریه در مقابله با وحشیانه‌ترین هجمه تروریستی که در معرض آن قرار گرفت، افتخار می کند.

وی افزود: موضع عراق در حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه ثابت است، امنیت سوریه را امنیت عراق می‌دانیم و امنیت و ثبات دو کشور عامل  افزایش هماهنگی دوجانبه برای مقابله با چالشهای مشترک است.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: هماهنگی همیشگی میان دو کشور بهترین راه برای مقابله با چالش‌های مشترک به ویژه تروریسم و کمبود منابع آبی است.

السودانی اظهار داشت: خواهان لغو تحریم‌های ظالمانه تحمیلی غربی علیه سوریه هستیم که سبب تشدید رنج مردم سوریه شده است.

اسد و السودانی بر ادامه توسعه روابط سوریه و عراق در سطح رسمی و مردمی تاکید کردند.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری سوریه، گفت‌وگوها با نخست وزیر عراق بر هماهنگی دائمی در مورد موضوعات مختلف سیاسی و تلاش برای مبارزه با تروریسم متمرکز است.

این گفت‌وگوها همچنین بر روابط دوجانبه بین سوریه و عراق و تقویت همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید دارد.

این نخستین سفر رسمی السودانی به سوریه پس از انتخاب به عنوان نخست وزیر عراق است.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار