جریمه بانک‌ها به دلیل بنگاهداری/بخش عمده‌ای ازخانه‌های خالی برای سازمانهاست

عضو کمیسیون عمران گفت: باید سازمان‌ها و بانک‌هایی که اقداماتی خارج از وظیفه ماموریتی خود انجام داده و دست به بنگاهداری زده‌اند جریمه شوند.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری،  اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی و همچنین خودروهای لوکس و خانه‌های لاکچری ، گفت:هر 2 این طرح‌ها تبدیل به قانون و برای اجرا به دولت ابلاغ شده است.

وی افزود: تا کنون نیز تعداد قابل توجه‌ای خانه خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی شناسایی و به سازمان مالیاتی معرفی شده و این سازمان باید اقدامات لازم را جهت اخذ مالیات انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت جدید به دنبال تحولی در نحوه اعمال قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی است، ادامه داد: اطلاع  رسانی به مردم و توجیح آنها برای اینکه اطلاعات خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند نیاز به همت بیشتری از سوی دستگاه‌های مربوطه دارد تا حداقل بیش از 70 درصد اطلاعات وارد سامانه شود.

شاکری افزود: بسیاری از خانه‌های خالی مربوط به اشخاص نیست بلکه برای برخی از سازمان‌ها و الالخصوص برای بانک‌ها است لذا شناسایی خانه‌های خالی که متعلق به سازمان‌های مختلف است خیلی پیچیده نیست و به راحتی قابل شناسایی است.

وی ادامه داد: اقدامات اجرای باید سریعتر انجام شود تا بانک‌ها و سازمان‌های که این خانه‌ها را نگه داشته‌اند تا قیمتهایشان بالا برود و در بازار نیز اثر منفی گذاشته را بفروشند چرا که این سازمان‌ها اقدامات خارج از ماموریت خود انجام داده‌اند.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: علاوه بر اخذ مالیات باید این سازمان‌ها و بانک‌ها که اقداماتی خارج از وظیفه ماموریتی خود انجام داده و دست به بنگاهداری زده‌اند جریمه شوند.


شاکری در پایان تصریح کرد: در خصوص اجرای قانون اخذ مالیات از خودروهای لوکس و خانه‌های لاکچری نیز لازم است تا سازمان امور مالیاتی ضوابط لازم برای اجرای قانون را فراهم کند.

انتهای‌ پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار