نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد؛

جزئیات نامه کمیسیون بهداشت مجلس به عین اللهی

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از ارسال نامه کمیسیون متبوعش به وزیر بهداشت با محتوای دریافت و هزینه کرد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خانه ملت، سیدجلیل میرمحمدی، گفت: در این نامه تاکید شده که باید مشخص شود تا پایان مهر ماه چه میزان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت واریز شده و محل هزینه هم باید مشخص شود.


وی افزود: بر اساس قانون محل مصرف این مالیات مشخص است و خزانه داری مکلف است پانزدهم هر ماه میزان وصولی از محل یک درصد ارزش افزوده را به حساب وزارت بهداشت واریز کند و وزارت بهداشت هم باید بر اساس مصارف هزینه‌ای مشخص شده آن را هزینه کند.


میرمحمدی ادامه داد: با پیگیری‌های رئیس مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان، بخش قابل توجهی از محل یک درصد ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت واریز شده اما متأسفانه سازمان برنامه و بودجه برای این پول ردیف تخصیصی مشخص کرده در حالی که بخشی از این تخصیص‌ها هیچ ارتباطی با مصارف هزینه‌ای که در قانون مشخص شده ندارد.


وی افزود: به رغم اینکه وزارت بهداشت باید این مبلغ را در محل مصارف قانونی خود هزینه می‌کرد و از سویی سازمان برنامه و بودجه تعیین تکلیف کرده که این بودجه را در کجا هزینه کند اما هنوز تقریباً پولی هزینه نشده یعنی این پول به حساب وزارت بهداشت واریز شده اما بر اساس آخرین اطلاعات هنوز هزینه نشده است.


میرمحمدی یادآور شد: در این رابطه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت تاکید کرد که باید مشخص شود تا پایان مهر ماه چه میزان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت واریز شده و محل هزینه هم باید مشخص شود تا بتوانیم بر اساس آن پیگیری‌های لازم را داشته باشیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار