جزییات دیدار بشار اسد با نماینده ویژه چین در خاورمیانه

رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه دولت چین از نقش پکن در نزدیک کردن دیدگاه میان عربستان و ایران تمجید کرد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه با چای چون فرستاده ویژه دولت چین در خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار روابط دوجانبه، و روابط چین با کشورهای منطقه و نقش مهم آن در منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.


بشار اسد در این دیدار به اهمیت تغییر مثبت در سطح جهان با توجه به نقش فزاینده چین اشاره کرد که به شکل آرام و متوازن انجام می شود.


وی گفت: این نقش الگویی جدید در سیاست و اقتصاد و فرهنگ است به ویژه که بر اساس اصل برقراری ثبات و صلح و سودجمعی است.


بشار اسد تاکید کرد: کل دنیا امروز به حضور چین در عرصه سیاسی واقتصادی به منظور برقراری توازن جهانی نیاز دارد به ویژه در سایه روابط روسیه و چین.


رئیس جمهور سوریه ضمن تمجید نقش میانجی گری چین در نزدیک کردن دیدگاهها میان عربستان و ایران آنرا دارای تاثیرات در ثبات کل خاورمیانه دانست.


وی در ادامه به اهمیت طرح کمربند و جاده در تحقق توسعه و همکاری اقتصادی اشاره کرد.


بشار اسد با اشاره به اینکه این رویارویی در درجه اول اقتصادی است، رهایی از یوغ دلارآمریکا را ضروری دانست و اعلام کرد که کشورهای بریکس می تواند که ایفاگر نقش راهبری در این زمینه باشد.


وی همچنین به روی آوردن به گزینه یوان چین در معاملات تجاری میان کشورها هم پرداخت.


رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: سوریه ایستادگی چین در کنار آن در جنگ برای دفاع از حاکمیت سوریه مطابق با قانون بین المللی و منشور سازمان ملل را فراموش نمی کند.


وی افزود که سوریه کمک های پکن به زلزله زدگان سوری را هم ارج می نهد.


بشار اسد در ادامه مراتب سلام و درود خود را به شی جینپینگ و مردم چین ابراز داشت.


از سوی دیگر فرستاده چین هم بر روابط دوجانبه تاکید کرد و به نگاه چین به روابط با سوریه از منظر راهبردی و در قالب دیدگاه فراگیر منطقه اشاره کرد.


وی از ابراز خرسندی کشورش از پیروزی به دست آمده از سوی ملت سوریه در نبرد با تروریسم سخن گفت و آنرا پیروزی برای همه کشورهایی دانست که از حاکمیت و کرامت خود دفاع می‌کنند.


این مقام چینی از حمایت پکن از سوریه در محافل بین المللی و نیز حمایت چین از روند همگرایی میان سوریه و کشورهای عربی سخن گفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار