دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد؛

حصبه در یمن جولان می‌دهد/ ۲۵۹ کودک جان دادند

منابع وابسته به سازمان ملل از جولان دادن حصبه در یمن خبر داده و اعلام کردند که حصبه طی ماههای گذشته جان بسیاری از کودکان را گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری  به نقل از العربی الجدید، منابع وابسته به سازمان ملل از جولان دادن حصبه در یمن خبر دادند. این منابع اعلام کردند که حصبه جان ۲۵۹ کودک را گرفته و ۲۶ هزار مورد ابتلا طی شش ماه گذشته ثبت شده است.


بر اساس این گزارش، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل ضمن اعلام این مطلب، بیان کرد: کمپین‌های گمراه کننده علیه واکسیناسیون و ممانعت برخی گروه‌ها در گسترش این بیماری تاثیرگذار بوده است. ۲۵۹ کودک در تمام استان‌های یمن بر اثر حصبه جان خود را از دست دادند و ۲۵۹۳۵ مورد مشکوک گزارش شده که از این تعداد ۱۴۰۶ مورد تایید آزمایشگاهی تا ۲۲ ژوئن بوده است. این میزان، ۹۶ درصد بیشتر از تعداد موارد گزارش شده در سال ۲۰۲۲ است که به علت عدم اقدام سریع ضد بیماری رخ داده است. ارائه دو یا سه دوز واکسن حصبه از وخامت اوضاع جلوگیری می‌کرد، چرا که ۸۸ درصد کودکان مبتلا به حصبه هیچ دوزی از واکسن دریافت نکرده‌اند.


کارشناسان بهداشت می‌گویند با استفاده از واکسن می‌توان از حصبه، فلج اطفال و سایر بیماری‌های در حال گسترش در یمن که بدترین بحران انسانی در جهان را تجربه می‌کند جلوگیری کرد به خصوص که دو سوم جمعیت ۲۱ میلیون نفری یمن به کمک‌های خارجی نیازمند هستند.


در گزارش سازمان ملل آمده است: کاهش واکسیناسیون باعث افزایش شیوع حصبه و سایر بیماری‌ها شده است و تردیدافکنی‌ها و ارائه اطلاعات نادرست درخصوص انجام واکسیناسیون عامل مهمی در ایجاد موانع در مسیر واکسیناسیون است. میزان بالای سوء تغذیه شرایط مساعدی را برای گسترش بیشتر حصبه و عفونت‌های شدیدتر ایجاد کرده است که باعث افزایش مرگ و میر در میان کودکان می شود.


سازمان ملل متحد اعلام کرده قرار است کمپین واکسیناسیون علیه شیوع حصبه در سه ماهه سوم سال جاری با مشارکت گسترده مقامات انصارالله برای تحت پوشش قرار دادن تمام استان‌ها انجام شود و ۵.۷ میلیون کودک بین ۶ تا ۵۹ ماهه را در برگیرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار