حضور شاعران برجسته 7 کشور در جشنواره بین‌المللی شعر سرو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گفت: دومین جشنواره بین‌المللی شعر سرو به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود و از 7 شاعر برجسته خارجی برای اختتامیه این جشنواره دعوت شده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان صبح امروز در نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی شعر سرو، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: دشمن تلاش زیادی کرد تا راهپیمایی 22 بهمن کم فروغ باشد اما ملت ایران بار دیگر به آرمان‌های انقلاب لبیک گفتند و بیشتر از سال‌های گذشته به این مراسم آمدند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با برخورد همراه با رأفت با اغتشاشگران موجی از امید و شادمانی را در کشور ایجاد کرد، گفت: در این اغتشاشات عده‌ای فریب خوردند و عفو رهبری موجب شادمانی بسیاری از مردم کشور شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان با اشاره به اینکه دومین جشنواره بین‌المللی شعر سرو به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود، افزود: امسال اولین جشنواره سروقامتان نیز در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته جشنواره بین‌المللی شعر سرو در سه سطح دانش‌آموزی، دانشجویی و عام برگزار و استقبال بی‌نظیری از این جشنواره شد، ادامه داد: سال گذشته هزار و 107 اثر توسط 549 شاعر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

منظری توکلی با اشاره به اینکه جشنواره سال گذشته از کیفیت خوبی برخوردار بود و کرمانی‌ها در جشنواره ملی شعر سرو خوش درخشیدند، بیان کرد: امسال این جشنواره به صورت بین‌المللی در واحد دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر سروقامتان که دانش‌آموزی است به صورت ملی در دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان برگزار می‌شود، گفت: جشنواره شعر سرو با سه موضوع ولادت امام حسین (ع)، شهید سلیمانی و شعر پایداری مقاومت برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان با اشاره به اینکه یکی از وظایف حاکمان در هر جامعه‌ای انتقال سرور در بین مومنان است و این جشنواره برای ادای این تکلیف و با این هدف برگزار می‌شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انتقال ارزش‌های اسلامی با استفاده از هنر فاخر تاکید دارند و خدا را شاکر هستیم که در این راستا گام برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره بین‌المللی با کیفیت بهتر در استان کرمان برگزار می‌شود و تمام سعی خود را در این راستا خواهیم کرد، گفت: تاکنون 2 هزار و 115 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و در سامانه ثبت شده است که نشان از استقبال بیشتر شاعران کشور است.

منظری توکلی ادامه داد: از مجموع آثار ارسال شده 667 اثر مربوط به ولادت امام حسین (ع) ، هزار و 150 اثر در ارتباط با موضوع شهید سلیمانی و 298 اثر مربوط به شعر پایداری و مقاومت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره هفته آینده در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در کرمان و سیرجان برگزار می‌شود، گفت: 7 شاعر برجسته خارجی برای شرکت در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی شعر سرو به کرمان دعوت شدند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار