داعش انتقام شکست‌هایش را از مردم می‌گیرد

وزیر خارجه دولت موقت طالبان با اشاره به حمله اخیر کابل گفت داعش در افغانستان مغلوب شده و اکنون انتقام شکست‌هایش را از مردم می‌گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، «توماس نیکلاسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان گفت کشورهای عضو این اتحادیه، آمریکا و شرکای آنها به این نتیجه رسیده‌اند که کمک‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌تواند مشکلات اقتصادی افغانستان را حل کند و باید کارهای توسعه‌ای انجام شود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه دولت موقت طالبان، هیئت اتحادیه اروپا در این دیدار با اشاره به تحریم‌های تحمیل شده بر افغانستان گفت افغان‌ها نباید به طور دسته جمعی مجازات شوند، زیرا این اقدام به صلح و مبارزه با ناامنی و دستاوردها آسیب می‌رساند.

در ادامه متقی نیز با اشاره به حمله اخیر تروریستی به مرکز آموزشی «کاج» گفت: اکنون داعش و سایر گروه‌های مشابه در افغانستان سخت مغلوب شده‌اند و توانایی مقاومت و حمله را از دست داده‌اند، لذا اکنون به مردم بی‌دفاع حمله می‌کنند.

وزیر خارجه دولت موقت طالبان همچنین اظهار داشت جامعه جهانی باید فرصت‌ها و شرایط موجود را در نظر گرفته و با درک واقعیت‌ها و در پرتو آن باید با هیئت حاکمه افغانستان ادامه دهد.

وی افزود: ما دستاوردهای خوب زیادی داریم که غرب به آنها نگاه مثبت ندارد و نباید آنها را نادیده گرفت، بلکه باید برای تعامل مثبت و پیشرفت با یکدیگر راهکاری مشخص داشته باشیم.

بر اساس آمار تازه سازمان ملل، شمار قربانیان حمله انتحاری به مرکز آموزشی کاج به 53 شهید و 110 زخمی افزایش یافته است.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار