دانشگاه صنعتی سهند در میان برترین دانشگاه‌های مهندسی دنیا

مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی سهند از حضور و درخشش این دانشگاه در رتبه بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۲ و میان دانشگاه‌های معتبر دنیا، در حوزه علوم مهندسی (Engineering) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، فرزاد نصیرپوری ضمن اعلام این خبر افزود: رتبه بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۲ در موضوعات علوم مهندسی منتشر شده که در این بین، ۴۱ دانشگاه ایرانی در میان ۱۱۸۱ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند که دانشگاه صنعتی سهند با کسب جایگاه ۶۰۰ - ۵۰۱ جهانی، از جمله یکی از این دانشگاه‌ها است.


وی گفت: رتبه بندی مهندسی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲، از همان شاخص‌های عملکردی معتبر و دقیق، مانند رتبه بندی دانشگاهی تایمز استفاده می‌کند، اما این روش مجددا متناسب با زمینه‌های موضوعی تنظیم شده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های ارزیابی معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می‌دهد. این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ دصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.


انتهای پیام 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار