دستگیری عاملان پخش زنده محتویات مستهجن صفحه اینستاگرامی در استان بوشهر

رئیس پلیس فتا بوشهر از شناسایی و دستگیری عاملان انتشار پخش زنده با محتویات غیراخلاقی و مستهجن در صفحه اینستاگرامی در استان بوشهر خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سرهنگ مهدی قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از تشدید اقدامات پلیس فتا در مقابله با رفتارهای خلاف قانون و هنجارشکنانه خبر داد و اظهار داشت: در این راستا طرح ویژه در فضای مجازی پیرو در خواست مکرر مردم و به‌ویژه خانواده‌ها عملیاتی شده است.

وی با قدردانی از فعالان و کاربران فضای مجازی که اساس قانون فعالیت می‌کنند ادامه داد: پلیس فتا استان بوشهر در موضوعات مقابله با رفتارهایی مصادیق اقدامات مجرمانه و هنجارشکنانه در فضای سایبر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی و با اشراف سایبری برخط، ضمن پایش شبانه‌روزی با هرگونه فعالیت مجرمانه برخورد می‌کند.

قاسمی اضافه کرد: در رصد شبانه‌روزی کارکنان پلیس فتا استان انواع تارنمای با محتواهای مجرمانه شناسایی کرد و هویت ادمین این تارنماها بر حسب نوع و کیفیت جرایم ارتکابی، اقدام قضایی و پلیسی متناسب شامل تذکر، احضار، حذف و مسدودسازی انجام شده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تحقق درخواست‌های خانواده‌ها و مردم استان مبنی بر برخورد با مجرمین سایبری متخلف را مورد تأکید قرار داد و افزود: تیم‌های ویژه رصد و عملیاتی در پلیس فتا استان بوشهر به‌صورت 24 ساعته فعال است و در هنگام مشاهده هرگونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیراخلاقی، در اسرع وقت با شناسایی آنان، اقدام متناسب بازدارنده را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی از شناسایی بیش از 17 فقره صفحه اینستاگرامی لایو مستهجن که ادمین آنها ساکن استان بوده‌اند خبر داد و خاطرنشان کرد: با شناسایی این متخلفان تعدادی از آنها دستگیر شده‌اند و در برخی موارد نیز در حال سیر مراحل تکمیلی تخصصی هستند.

قاسمی ضمن توصیه به کاربران فضای مجازی و ادمین تارنماها مبنی بر رعایت اخلاق و قانون در عملکرد سایبری خود تصریح کرد: مردم یقین داشته باشند که پلیس فتا استان بوشهر با همکاری سازمان‌های مرتبط و حمایت‌های قانونی دادگستری استان، توجه ویژه‌ای برای مقابله با  رفتارهای هنجارشکنانه و فعالیت‌های مجرمانه در حوزه کانال‌ها و صفحات کانون در دستور کار قرار داده است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار