وزارت شیلات یمن هشدار داد؛

دفع زباله‌های سمی و غارت منابع آبی یمن توسط عناصر متجاوز

وزارت شیلات دولت نجات ملی یمن نسبت به اقدامات عناصر متجاوز در مجمع الجزایر سقطری و آب‌های منطقه‌ای این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری  به نقل از المسیره، وزارت شیلات دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات ویرانگر عناصر دشمن برای دفع پسماندها و زباله‌های سمی خود باید متوقف شود چرا که این حرکت، یک اقدام خطرناک علیه محیط زیست یمن و آب‌های این کشور به شمار می‌رود.


در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات نیروهای اماراتی، به صورت گسترده‌ای به ماهی‌ها و اکوسیستم آبی یمن لطمه وارد می‌کند. ما شاهد غارت صدها تن از تپه‌های مرجانی و صادرات آنها به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هستیم.


این وزارتخانه اعلام کرد که ۸۰ درصد از تپه‌های مرجانی در سواحل یمن در معرض نابودی قرار گرفته و ۲۰ درصد از این تپه‌ها، طی سالهای تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، نابود شده‌اند.


وزارت شیلات یمن اعلام کرد که براساس توافقنامه‌های بین المللی، دریای سرخ و خلیج عدن جزو مناطق ویژه و خاص به شمار می‌روند و اقدامات خصمانه در این مناطق، باعث گسترده شدن آلودگی دریایی و نابودی موجوداتی که در این مناطق زندگی می‌کنند می‌شود.


چندی قبل نیز وزارت شیلات یمن از شناسایی و کشف تشعشعات پسماند هسته‌ای دفن شده در سواحل غربی این کشور در امتداد دریای سرخ و خلیج عدن خبر داد و اعلام کرد که این اقدامات، به تلف شدن ماهی‌ها و موجودات آبزی انجامیده است.


دولت نجات ملی یمن ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را مسئول این فاجعه زیست محیطی کرده و ائتلاف عربی را متهم به تبدیل یمن به مرکز انباشت پسماند خطرناک سمی هسته‌ای کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار