کارشناس هواشناسی هرمزگان:

دمای هرمزگان افزایش یافت

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت از لحاظ دمایی در بیشتر نقاط استان افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، مرضیه سی سی پور، با اشاره به اینکه امروز پدیده شاخص در مناطق دریایی استان از ساعات ظهر افزایش سرعت باد و مواج بودن دریا است، افزود: بیشینه سرعت باد (شمال غربی- جنوب غربی) در نقاطی از تنگه هرمز تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد.


وی با بیان اینکه از ظهر فردا (دوشنبه ۱۷ بهمن) از میزان سرعت باد و تلاطم دریا کاسته می‌شود، اظهار کرد: با توجه به مواج بودن دریا در ساعات بعد از ظهر و شب، شناورهای سبک از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.


کارشناس هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در هفته جاری از ظهر چهارشنبه (۱۹ بهمن) تا پایان هفته جاری وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی باعث مواج شدن دریا و اختلال در رفت و آمدهای دریایی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه از لحاظ دمایی در بیشتر نقاط استان افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است، عنوان کرد: حاجی آباد با ۷ درجه سلسیوس در حالت کمینه و با افزایش دو درجه‌ای دما نسبت به دیروز سردترین شهرستان هرمزگان بود.


سی سی پور با بیان اینکه پس از حاجی آباد، بستک با ۱۰ درجه و سردشت بشاگرد هم با ۱۲ درجه سلسیوس سردترین شهرهای هرمزگان بودند، تصریح کرد: در بندرعباس هم دمای ۱۴ درجه سلسیوس ثبت و در بوموسی هم با ۲۰ درجه در حالت کمینه بیشترین دمای هرمزگان ثبت شد.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار