با موافقت نمایندگان؛

دوفوریت لایحه کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت لایحه مربوط به کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با دو فوریت لایحه الحاق یک بند به تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور با ۱۷۸ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


متن این مصوبه به شرح زیر است:


ماده واحده - متن زیر به عنوان بند (ظ) به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور الحاق می‌شود:


ظ- در سال ۱۴۰۲، نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی که فاقد مشابه تولید داخل باشند، گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود، لوبیا و ماش)، قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل به یک درصد تقلیل می‌یابد.


اقدام دولت برای کنترل تورم


هادی قوامی، معاون وزیر اقتصاد در توضیح این موضوع، گفت: دولت در این لایحه دو فوریتی، مالیات بر ارزش افزوده برخی از کالاهای اساسی مانند برنج، دانه‌های روغنی، حبوبات، قند و شکر و گوشت و مرغ را کاهش داده است.


وی اظهار داشت: در حال حاضر و طبق قانون، مالیات بر ارزش افزوده این کالاها ۹ درصد است که در این لایحه دوفوریتی آوردیم برای یکسری از کالاها که با سبد معیشتی مردم در ارتباط است، میزان مالیات بر ارزش افزوده یک درصد شود. این اقدام دولت در راستای کنترل تورم و مدیریت هزینه سبد خانوار است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار