امام جمعه قزوین:

دولت زمینه پرداخت وام ازدواج را تسهیل کند

امام جمعه قزوین گفت: دولت نیز باید با اقدامات حمایتی همچون تسهیل وام ازدواج تلاش کند تا پایه زندگی نوبنیاد جوانان از نظر اقتصادی محکم شود.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار کرد: کسی که ظلم می‌کند، کسی که از ظلم و ظالم حمایت می‌کند، کسی که ظلم را می‌بیند و رضایت می‌دهد و با آن مخالفتی نمی‌کند، در ظلم‌ها شریک هستند.


وی افزود: یکی از مصادیق تقوا ظلم نکردن، ظلم نپذیرفتن و در مخالفت با ظلم است و باید دقت کنیم.


امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت فاطمه و امام علی (ع) ادا که داد: کنارگذاشتن چشم و هم چشمی‌ها و سخت نگرفتن به جوانان می‌تواند در تسهیل ازدواج مؤثر باشد.


وی تاکید کرد: دولت نیز باید با اقدامات حمایتی همچون تسهیل وام ازدواج تلاش کند تا پایه زندگی نوبنیاد جوانان از نظر اقتصادی محکم شود.


آیت الله عابدینی ادامه داد: زوج‌های جوان باید بر اساس موازین ایمانی، اخلاقی، انسانی، احترام و کرامت انسانی و حرمت‌داری با هم بسازند.


وی با اشاره به هفته جهاد کشاورزی عنوان کرد: احیای کشاورزی و تقویت آن در کشور بدون شک می‌تواند زمینه رفع مشکلات بیکاری، گرانی و بسیاری از مسائل را حل کند.


امام جمعه قزوین با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های امروز ما در حوزه کشاورزی دشت قزوین است، تصریح کرد: همه باید همت کنند، منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و همه کسانی که در این معنا دخیل هستند همت کنند که کار این دشت به بحران کشیده نشود.


وی با بیان اینکه بیابانی شدن و فرونشست زمین، دشت قزوین را تهدید می‌کند، گفت: باید مراقب باشیم تا آب‌های بی‌رویه‌ای مصرف می‌شود را مدیریت کنیم و مواظب این سرمایه عظیم ملی باشیم.


آیت الله عابدینی ادامه داد: اگر دشت قزوین آسیب ببیند گرد و خاکش هم امان ما را می‌بُرد و هم به استان‌های البرز، تهران و شرق کشور آسیب می‌رساند، باید تا اوضاع خراب‌تر نشده و تا وقتی که فرصت باقی است، وظایف خود را برای بهبود اوضاع انجام دهیم.


وی با اشاره به فرارسیدن هفته مالیات تاکید کرد: مالیات یک بدهکاری است که همه ما برای اینکه بتوانیم از خدمات عمومی استفاده کنیم باید آن را بپردازیم اما انتظار این است که از کسبه با رعایت ملاطفت مالیات دریافت شود و به آنان همچون ابربدهکاران مالیاتی که به دنبال ضربه زدن به کشور هستند نگاه نشود.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای کشور ادامه داد: دشمن به خوبی به توان هسته‌ای کشور ما پی برده است.


وی اضافه کرد: پیش از این دولت‌هایی در کشور تحت تأثیر پافشاری‌های دشمن به صنعت هسته‌ای ما لطمه‌های جبران‌ناپذیری وارد کردند اما امروز صنعت هسته‌ای ما احیا شده و شتاب می‌گیرد و هر روز بیشتر از گذشته باید از صنعت هسته‌ای حمایت کنیم.


عابدینی در پایان با اشاره به سفر رئیس جمهور به امریکای لاتین یادآور شد: امریکای لاتین ۲۱ میلیون کیلومتر مربع وسعت و ۵۶۱ میلیون جمعیت دارد، یعنی اگر ما کالاهای خود را به آنجا صادر کنیم بازار بزرگی خواهیم داشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار