دیدار بشار اسد و همتای تونسی در حاشیه نشست جده

رئیس جمهور سوریه در دیدار با رئیس جمهور تونس بر تقویت روابط میان دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز در حاشیه نشست سران عرب در جده عربستان با «قیس سعید» همتای تونسی خود دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار روابط دوجانبه و همکاری سوریه و تونس در همه زمینه‌ها را بررسی کردند.

بشار اسد ضمن ابراز خرسندی از سرگیری روابط تونس و سوریه، بر ضرورت تقویت این روابط در همه زمینه ها تاکید و اعلام کرد که این روابط نه تنها در سطح سیاسی و اقتصادی بلکه باید در سطح فرهنگی و مردمی هم تقویت شود.

وی افزود که مسئولان و سفیران دو کشور باید کار زیادی برای تدوین یک طرح مشترک به منظور تحرک  در عرصه عربی و بین المللی انجام دهند.

بشار اسد تاکید کرد که سوریه و تونس با یکدیگر علیه جریان کوردل ایستادند. آنها زمینه ‌های مشترکی دارند و به همین دلیل هدف هجمه قرار گرفتند. عرب امت واحدی هستنند.

قیس سعید هم بیان کرد: شما برادران ما هستید و هر آنچه شما را آزار دهد ما را می‌رنجاند. سوریه کشور ماست و بسیاری از تونسی ها در دوره استعمار فرانسه به سوریه پناه بردند و روابط سوریه با مغرب عربی همواره ممتاز بوده است.

رئیس جمهور تونس مراتب ابراز خرسندی عمیق خود را به سبب دستاوردهای سوریه علیه تروریسم و ممانعت دخالت خارجی ابراز داشت.

وی افزود: هدف این جنگ تروریستی تجزیه سوریه بود اما ملت سوریه هرگز دخالت در امور داخلی خود را نپذیرفته و ثابت کردند که خود تصمیم گیرنده هستند.

یادآور می‌شود که بشار اسد و قیس سعید روسای جمهور سوریه و تونس روز گذشته وارد جده عربستان برای شرکت در اجلاس امروز سران عرب شده اند.

سی و دومین نشست سران کشورهای عربی، امروز جمعه 29 اردیبهشت در حالی در جده آغاز می‌شود که امیدواری بسیاری برای بررسی و حل‌وفصل بحران‌ها و مشکلات پیچیده عربی و منطقه‌ای میان مشارکت‌کنندگان دیده می‌شود.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، روابط کشورهای عربی با همسایگان، بحران سودان و مسئله فلسطین در صدر دستور کار این نشست خواهد بود.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار