فرمانده سپاه ثارالله تاکید کرد

دیپلماسی قوی ایران در جهان از برکت خون سپهبدشهید سلیمانی است

فرمانده سپاه ثارالله گفت:اینکه ایران اقتدار بسیار بالایی دارد و دیپلماسی قوی در منطقه و دنیا داریم، ناشی از مجاهدت ها، همدلی ها و حاصل خون شهدای عزیز به ویژه شهید قاسم سلیمانی است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان شامگاه یکشنبه در نشست هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان کرمان با رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه، با اشاره به مکتب حاج قاسم، گفت: پس از شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، قرارگاه‌هایی برای محرومیت زدایی ایجاد شده و یکی از این قرارگاه‌ها برای آزادی زندانیان بوده است که به منظور جلب رضایت شکات، تخفیف بدهی مددجویان، کمک به آزادی مددجویان جرایم غیرعمد تشکیل شده است.


اهمیت طرح هر مسجد یک حقوقدان


سردار محمدعلی نظری با اشاره به ایده ابتکاری استان کرمان به منظور توسعه آگاهی‌های حقوقی و قضائی مردم نیز اشاره و بیان کرد: در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، مشاوره‌های رایگان به مردم ارائه می‌شود که تأثیر به سزایی در پیشگیری از جرم داشته است.


وی تاکید کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران، امروز از اقتدار بسیار بالایی برخوردار بوده و دیپلماسی قوی در منطقه و دنیا داریم، ناشی از مجاهدت‌ها، همدلی‌ها و همکاری‌ها و حاصل خون شهدای عزیز به ویژه شهدای مدافع حرم و سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهارداشت: یکی از مواردی که همراه با این دیپلماسی مورد توجه قرار دارد، توسعه عدل و عدالت و رضایت مندی مردم از روند رسیدگی به پرونده‌ها است که استان کرمان با همدلی و درک متقابل از مردم جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه به شمار می‌رود.


وی تصریح کرد: در حوزه مسائل حجاب و عفاف نیز همکاری خوبی بین دادگستری، دادسرا، ستاد امر به معروف و معاونت اجتماعی سپاه برقرار است که نشان دهنده همدلی و همکاری خوب موجود بین دو مجموعه است که این باعث امید آفرینی می‌شود.


او تاکید کرد: شاید برخی اوقات دشمن عملیات روانی خود را انقدر خوب انجام دهد که موجب تردید و شبهه برای برخی افراد شود اما عملکرد خوب دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌های خدمت رسان می‌تواند این حربه دشمنان را خنثی سازد.


سردار نظری ادامه داد: یکی از معضلات امروز کشور همین است که برخی مدیران که مسئولیت گرفته اند، در راستای اهداف و روش‌های تبیین شده حرکت نمی‌کنند و وارد پروسه ناامیدی مردم می‌شوند و بسیجیان با تذکراتی که درباره ترک فعل مسئولان می‌دهند، موجب می‌شوند انحراف از اهداف نداشته باشیم و این موضوع را با نگاه به احقاق حقوق بیت المال را دنبال می‌کنند.


توسعه روحیه بسیجی در بین قضات منشأ تحولات بزرگی بوده است


سپس رئیس کل دادگستری استان کرمان در سخنانی با اشاره به این مطلب که فرهنگ بسیجی در بین قضات، کارکنان اداری، وکلا و کارشناسان بسیار اثرگذار و منشأ تحول بوده است، گفت: امروز انجام کار جهادی در قوه قضائیه به منظور اجرای سند تحول و تعالی قضائی در اولویت قرار دارد.


حجت الاسلام ابراهیم حمیدی از خدمات بسیج حقوقدانان در استان کرمان تقدیر کرد و گفت: ترویج فرهنگ بسیج در قوه قضائیه در کنار کمک‌ها و تلاش‌های بسیج حقوقدانان کار بسیار بزرگی است که برکات زیادی را به دنبال دارد.


وی ادامه داد: رسیدگی به ۲۰۰ پرونده قضائی در یک ماه برای قضات کار طاقت فرسایی است و اگر قضات بخواهند به وقت اداری اکتفا کنند، این عملکرد را محقق نمی‌سازد و این روحیه بسیجی است که قاضی را مجاب می‌کند که پرونده‌ها را با خود به منزل برده و از وقت استراحت و آرامش خود بکاهد و به این پرونده‌ها رسیدگی کند.


رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: بسیج حقوقدانان امروز کارهای محوری بسیار خوبی را با همکاری قضات، وکلا، دفترداران و دفتر یاران و کارمندان بسیجی انجام می‌دهد.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن تاکید بر این مطلب که در سال گذشته توانسته ایم آمار ورودی به دادگستری‌ها را مهار کنیم که یک موفقیت به شمار می‌رود، تصریح کرد: افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی از اَبَرچالش های دستگاه قضائی بوده است که امسال براساس اقدامات انجام شده در معاونت‌های مختلف با افزایش پرونده‌ها روبرو نبوده ایم و البته هنوز تعداد پرونده‌های وارده زیاد است.


توسعه صلح و سازش در پرونده‌ها توسط بسیج حقوقدانان


نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان از اقدامات انجام شده به منظور توسعه صلح و سازش در پرونده‌ها توسط بسیج حقوقدانان تاکید کرد و گفت: نقش بسیج در تقویت ارتباط مردم با دستگاه قضائی بسیار حائز اهمیت است و تاکنون نیز در این راستا اقدام شده است و می‌طلبد که این اقدامات توسعه یابد.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن تاکید بر این مطلب که طرح هر مسجد یک حقوقدان بسیار مهم و اثرگذار بوده است، گفت: بسیاری از پرونده‌ها ناشی از پایین بودن اطلاعات حقوقی مردم است و باید تلاش کنیم تا مردم به مسائل اولیه حقوقی خود آگاه باشند که این طرح در ارتقای آگاهی‌های حقوقی مردم بسیار تأثیرگذار بوده است.


وی ادامه داد: استان کرمان موفقیت‌های بسیار خوبی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد داشته است و از استان‌های تراز اول در جمع آوری کمک‌های مردمی برای ازادی زندانیان در قالب جشن‌های گلریزان به شمار می‌رود.


رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که بسیج در هر مجموعه‌ای مانند روحی در کالبد دستگاه‌ها است و اگر این روح را از کالبد بگیریم، موفق نخواهیم بود، ادامه داد: همواره در صدد هستیم که این روحیه را در تمامی مجموعه‌ها از جمله در دستگاه قضائی توسعه بخشیم.


سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله


در پایان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: این قشر بسیج از سال ۸۸ کار خود را در استان کرمان آغاز کرده است و در حال حاضر ۱۱ کانون بسیج مصوب و دو هزار و ۶۰۵ عضو دارد.


سرهنگ مسعود رفیعی خاطرنشان کرد: در مجموع ۶۰۲ مورد درخواست به بسیج حقوقدانان استان کرمان ارسال شده که از این تعداد ۴۲۵ مورد به صلح و سازش رسیده است‌ها و منجر به تشکیل پرونده نشده اند.


وی به اجرای چهار مرحله ارائه کمک محرومان به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در یکسال اخیر اشاره و بیان کرد: از سال ۹۹ تاکنون ۱۵ مرحله کمک مومنانه از سوی بسیج حقوقدانان استان برگزار شده است.


رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان ضمن اشاره به این مطلب که در سال جاری ۶۵۷ مورد ازادی زندانیان را داشته ایم، اظهارداشت: سازمان بسیج حقوقدانان ۷۵۰ میلیون تومان کمک مومنانه به نیازمندان اهدا کرده ایم.


سرهنگ رفیعی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، طی سال جاری در ۲۵ مسجد حضور یافته ایم و مشاوره‌های حقوقی به مردم ارائه شده است.


وی با اشاره به این مطلب که در راستای ارائه مشاوره حقوقی رایگان، ۳۴ هزار و ۷۴۶ مشاوره به افراد داده شده است، ادامه داد: معرفی وکیل برای افراد کم بضاعت و معرفی شدگان از بهزیستی و کمیته امداد نیز طی سال‌های اخیر انجام شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار