رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات دارو و شیر خشک تصویب شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهاد دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات دارو، شیر خشک و تجهیزات پزشکی در این کمیسیون تصویب شد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در همایش بیمه سلامت استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان برگزار شد، با بیان اینکه عملکرد بیمه سلامت در استان کرمان و کشور قابل تقدیر است، اظهار داشت: کرمان رتبه سوم در حوزه خدمات بیمه سلامت در کشور است و بسیاری از پیشنهادات استان در قوانین و دستورالعمل‌ها آمده که نشان دهنده ظرفیت و بنیه کارشناسی استان کرمان در این حوزه است.

وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای بیماران صعب‌العلاج و درمان ناباروری بیمه سلامت بیان کرد: در ارائه خدمات نسخه الکترونیکی کرمان پایلوت اجرای این طرح بود و که عملکرد خوبی داشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تعیین تکلیف یارانه‌های پرداختی دارو و خدمات درمانی را در مجلس دنبال می‌کنیم، افزود: در سرانه مصرف دارو جزو کشورهایی بودیم که عدد مصرف واقعی نسبت به تخصیص منابع واردات دارو 0.2 درصد بیشتر بود که سال‌ها هزینه سنگینی به کشور تحمیل می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با جسارت به این مسئله ورود کرد و یارانه بخش دارو را در دستور کار قرار داد، گفت: این اقدام دولت در کنار اینکه جلوی رانت و مصرف غیرواقعی دارو در کشور را گرفت، موجب تقویت تولید در کشور نیز بود.

پورابراهیمی با بیان اینکه در اجرای این طرح نیز باید منابع به طور کامل دیده شود، ادامه داد: طرح دارویار برای کاهش فشار بر روی مردم بوده و صرفه‌جویی قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات اتباع بیگانه برای حوزه بهداشت و درمان استان کرمان، گفت: اساس تصمیم دولت در سرشماری اتباع بیگانه این بود که خدمات ارائه شده به اتباع براساس سرشماری انجام شود و پس از این ارائه هر گونه خدمت به افراد فاقد هویت خلاف است و کسی که هویت ندارد، نمی‌تواند و نباید از این خدمات استفاده کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه تصمیم دولت برای تعیین تکلیف اتباع بیگانه جدی است، افزود: برآورد می‌شود که حداقل 300 هزار نفر اتباع بیگانه در استان کرمان داریم و نیازمند تصمیم جدی در استان کرمان در این بخش هستیم.

 وی با اشاره به اختصاص یک واحد درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت، بیان کرد: این مبلغ کمک بزرگی به حوزه سلامت بوده که با شناسایی مؤدیان جدید و اتصال دستگاه‌های پوز به سامانه جامع مالیاتی، این عدد دو برابر هم می‌شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه دولت هفته گذشته پیشنهاد کاهش مالیات بر ارزش افزوده بر واردات دارو و تجهیزات پزشکی را ارائه کرده، گفت: این پیشنهاد در کمیسیون بررسی و معافیت مالیاتی ارزش افزوده بر دارو، شیر خشک و تجهیزات پزشکی تصویب شد.

وی افزود: در اولین جلسه صحن مجلس معافیت مالیاتی ارزش افزوده بر دارو، شیر خشک و تجهیزات پزشکی ارائه و در سه هفته آینده نهایی خواهد شد و امیدواریم که اواخر آبان ماه شاهد کاهش قیمت‌ها معادل 9 درصد در دارو و سایر موارد باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به مشکلات مطرح شده در ارتباط با بخش درمان و تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: منابع بسیار زیادی در تامین اجتماعی به جای سه جانبه گرایی با رویکرد کاملاً دولتی اداره می‌شود و این موضوع چالش اساسی این سازمان است و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد، چالش‌های این حوزه پابرجا است که پیشنهاد می‌شود برای حل مشکلات، تعهدات این سازمان در مقابل مطالبات آن، تهاتر شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار