رئیسی در کنفرانس وحدت: امروز اتحاد برای جهان اسلام نه یک تاکتیک بلکه راهبرد اساسی است

رئیس جمهور گفت: امروز اتحاد برای ما نه یک تاکتیک بلکه راهبرد و استراتژی اساسی است. مقتدای بصیرت‌آفرین ما امام خامنه‌ای همواره بر این راهبرد تاکید کردند که وحدت و اعتصام به ریسمان الهی امروز یک ضرورت است.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز طی سخنانی در افتتاحیه سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و خوشامد به میهمانان این اجلاس از سراسر کشورهای اسلامی و سایر کشورهای جهان، اظهار داشت: همگی در این مراسم گرد هم آمدند تا چه راهکارهایی برای ارتقای وحدت در امت اسلامی باید بکار گرفته شود و پیش‌بینی‌ها و پیشگیری ازتفرقه و جدایی انجام بگیرد.

وی با تقدیر از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترتیب دادن این اجلاس افزود: اسلام می‌ـواند همه نیازهای بشر را پاسخگو باشد؛ انسان معاصر می‌تواند با اتکا به خدا و اعتماد به نفس و آموخته‌های دینی زندگی سعادتمندی را برای خود رقم بزند. نگاه به جامعیت دین و پاسخگو بودن دین به نیازهای انسان معاصر، به انسان قوت و قدرتی می‌دهد که بتواند در مقابل فرهنگ‌ها، تهاجم‌های فرهنگی، نسسخه‌های ارائه‌شده از غرب و شرق که تناسبی با زندگی دین‌مدارانه ندارد ایستادگی کند.

رئیس‌جمهور گفت: این نشست موجب درک مشترک بین همه شخصیت‌های اثرگذار در جهان اسلام می‌شود؛ درک مشترک به اینکه ما چه سرمایه عظیمی به‌نام دین و ارزش‌های دینی داریم. ما سرمایه بزرگی به‌نام دین‌داران، مسلمانان، سرزمین‌های اسلامی که در اختیار مسلمین است، جوانان فرهیخته، مقاومت و آماده بودن برای خطر کردن برای زندگی دین‌مدارانه، نیروهای فرهیخته عالم و عامل و چهره‌هایی که آمادگی دارند از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیندیشند و در مقابل تفکر الحادی و جریان سکولار ایستادگی کنند و اینکه چگونه می‌تواند مقابل تفکر افراطی و تکفیری ایستادگی کرد؛ این‌ها سرمایه‌ی عظیم امت اسلامی است.

رئیسی ادامه داد: این عزیزان با هم بیندیشند که دشمن چه ترفندی بکار گرفته که ما را از داشته‌های‌مان غافل کرده و توانایی‌های ما را کم و توانایی‌های خود را زیاد جلوه دهد. پرچمی که امام خمینی(ره) برافراشتند پرچم اتحاد بین همه مسلمانان در سراسر عالم با همه گویش‌ها و نگاه‌ها است. امروز مسلمنانا اشتراکات زیادی دارند که در مقابل آن‌چه ممکن است موجب اختلاف شود، بسیار روشن است. ما در کنار هم هستیم و می‌تواند قدرت عظیم و تواناییی بزرگی را در عالم پدید آورد و مدنیتی به‌نام دین و تمدنی دینی در عالم پدید آورده و در مقابل تمدن‌های امروز در دنیا سر براورد.

وی تصریح کرد: پیام این اجلاس برای دشمنان این است ما به‌نام دین می‌خواهیم زندگی انسان معاصر رقم بخورد؛ شهدای عامل اسلام بیداری ایجاد کردند. کسانی که فکر می‌کردند دین یک امر فردی و شخصی است و کاری به امور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ندارد، به برکت خون مطهر شهیدان در اسلام، بیداری اسلامی ایجاد شده و همه مسلمانان در دنیا می‌خواهند مسلمان زندگی کنند و شئون‌شان بر اساس اسلام و اصول دینی عمل بشود. دشمن از این قدرت می‌ترسد و بعد از جنگ‌های جهانی و دو بلوکم شرق و غرب و بعد از فروریختن اتجاد جماهیر شوروری و یکجانبه گرایی در دنیا، آن‌چه آنان را واداشته که مقابل مسلمانان توطئه کنند این است که در اتاق‌های اندیشه‌ورزی خود بررسی کردند که چه مانعی می‌تواند مقابل یکه‌تازی غرب و نظام سلطه بایستد و به این رسیدند تنها قدرتی که می‌تواند سربلندی مقابل نظام سلطه ایستادگی کند، فقط اسلام است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: آنان نقشه کشیدند تا چه کنند این قدرت عظیم که مرکزیت آن در ایران اسلامی به برکت یک دین‌شناس و اسلام‌شناس و یک مرجع تقلید پاگرفته، در عالم نتواند موج ایجاد و بیداری ایجاد کند. دولت‌های وابسته در کشورهای اسلامی، امپراطوری رسانه‌ای برای تشویش در اذهان مسلمان، راه‌انداختن کروه‌های تکفیری و قتل و غارت بین مسلمان، اهانت به مقدسات و اولین شخصیت عالم اسلام و جهان بشریت یعنی پیامبر اسلام(ص) و همه مقدسات، رواج تفکر افراطی و تفکیری، ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلممان، اینها حلقه‌های یک زنجیر است.

رئیسی افزود: آنان خواستند این قدرت به‌نام دین و اسلام سر بلند نکند، این نشست می‌تواند نقش‌آفرین باشد؛ نقش علما، فرهیختگان، تاریخ‌سازان نقش بی‌بدیل است. امروز اتحاد برای ما نه یک تاکتیک بلکه راهبرد و استراتژی اساسی است. مقتدای بصیرت‌آفرین ما امام خامنه‌ای همواره بر این راهبرد تاکید کردند که وحدت و اعتصام به ریسمان الهی امروز یک ضرورت است. ترجمان این نگاه آن است که هرکس در هر کجا با قلم، بیان، عمل و فعل و ترک فعل به وحدت عالم اسلام کمک کند در جهت راهبرد ضروری جهان اسلام حرکت کرده و هرکس بداند یا بداند و بخواهد یا نخواهد با قلم، بیان، فعل، ترک فعلش ایجاد تفرقه در جهان اسلام کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان دست به اسلام‌هراسی، گسترش جریان تروریسم و بسیاری از فتنه‌ها زدند ولی وحدت، یکپارچی، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی و بصیرت در دین، برنامه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

ادامه دارد...


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار