معاون امور مالیاتی اردبیل خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی برای جلوگیری از فرار مالیاتی

معاون امور حسابرسی امور مالیاتی استان اردبیل گفت: سامانه سوت زنی با هدف معرفی اشخاصی که اقدام به فرار مالیاتی می کنند، راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، جعفر شریفی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: در قالب این سامانه افراد به محض مشاهده فرار مالیاتی در گروه‌های مختلف جامعه می‌توانند اطلاعات خود را از طریق این سامانه و شماره تلفن ۱۵۲۶ ارائه کنند.


وی در مورد تخلف مالیاتی پزشکان و وکلا در ممانعت از استفاده پایانه‌های فروشگاهی تصریح کرد: اگر پزشک یا وکیلی به جای استفاده از کارتخوان اقدام به دریافت مبالغ نقدی کند، پرونده او مورد رسیدگی قرار گرفته و حتی حساب‌های تجاری او در ردیف بررسی‌ها و رسیدگی‌های کارشناسی قرار می‌گیرد.


معاون امور حسابرسی امور مالیاتی استان اردبیل گفت: فرار مالیاتی پزشکان و وکلا در سال‌های اخیر با اعمال قوانین سفت و سخت به حداقل رسیده ولی متخلفان به اشد مجازات حتی لغو پروانه نیز محکوم می‌شوند.


شریفی در مورد شایعه افزایش مالیات ارزش افزوده به ۱۳ درصد افزود: این افزایش در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده ولی هنوز در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته و در صورت تصویب برنامه هفتم مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به تدریج به ۱۳ درصد افزایش خواهد یافت.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: چهار درصد این مبلغ مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده و مابقی آن نیز به خزانه ملی و یک درصد نیز به عنوان عوارض سلامت و بهداشت به این وزارتخانه واریز می‌شود.


شریفی اضافه کرد: در سال گذشته در استان اردبیل از محل ارزش افزوده ۲۳۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شد و در یک ماه گذشته نیز ۷۰ میلیارد تومان با هدف کمک به عمران و آبادانی شهرها و روستاها به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شد.


وی در مورد موعد تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی بیان کرد: صاحبان مشاغل تا آخر خرداد و اشخاص حقوقی و صاحبان شرکت‌ها تا آخر تیرماه فرصت تسلیم اظهارنامه‌های خود را به صورت الکترونیکی دارند.


شریفی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به هیچ وجه دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت دستی و کاغذی انجام نمی‌شود بلکه با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی امکان ارائه اظهارنامه مالیاتی و حتی ارائه شکایت و سایر خدمات مورد نظر وجود دارد.


وی در مورد فرم تبصره ماده ۱۰۰ نیز به عنوان تمکین داوطلبانه تصریح کرد: افرادی که این فرم را ارائه می‌کنند دیگر نیازی به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی ندارند و این فرم مخصوص افرادی است که سقف فروش آنها کمتر از ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان در طول سال است.


معاون امور حسابرسی امور مالیاتی استان اردبیل گفت: مزایای استفاده از این تبصره به حداقل رساندن هزینه‌های درمانی، حوادث و سایر الزامات قانونی است که قطعاً افراد متقاضی می‌توانند در این زمینه از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار