رایزنی «الحلبوسی» با ولیعهد عربستان/ حمایت عراق از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

رئیس پارلمان عراق در جده با ولیعهد سعودی دیدار و گفتگو کرد. وزارت خارجه عراق از توافق قطر و بحرین برای از سرگیری روابط دیپلماتیک و نیز بازگشت دمشق به اتحادیه عرب استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در جده عربستان با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این نشست روابط برادرانه میان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست «مساعد بن محمد العیبان» مشاور امنیت ملی عربستان، «مشعل بن فهم السلمی» معاون رئیس مجلس مشورتی عربستان و نیز «عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان در عراق از طرف ریاض و «حمد سمیر النقشبندی» کنسول عراق در جده از جانب بغداد حضور داشتند.

رایزنی وزیران خارجه عراق و بحرین

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین و «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در جده عربستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار در حاشیه نشست مشورتی وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس، اردن، مصر و عراق انجام شد و طرفین بر روابط برادرانه میان دو کشور و توسعه آن در همه زمینه‌ها و راه‌های تقویت آن تاکید کردند.

همچنین دو طرف آخرین تحولات منطقه و فرصت‌های توسعه چشم انداز همکاری و هماهنگی مشترک به منظور حفظ امنیت منطقه و ثبات آنرا مورد تاکید قرار داده و بر حمایت خود از تلاش‌های برقراری صلح و شکوفایی و توجه به موضوعات مورد اهتمام مشترک تاکید کردند.

حمایت عراق از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

وزارت امور خارجه عراق از توافق قطر و بحرین به منظور از سرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امورخارجه عراق با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که بر اساس اصول منشور سازمان ملل متحد و مصوبات معاهده روابط دیپلماتیک وین در سال 1961، وزارت امور خارجه این کشور از توافق قطر و بحرین برای از سرگیری روابط استقبال می‌کند.

الصحاف افزود که این وزارتخانه تاکید دارد که توافق مذکور باعث تقویت ثبات و امنیت در منطقه به ویژه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواهد شد.

پیش از این، قطر و بحرین درباره ازسرگیری روابط دیپلماتیک توافق کردند.

 همچنین احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق بر موضع ثابت بغداد در حمایت از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار